شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وضع تحریم‌های جدید علیه ایران ؛ آمریکا ۱۸ فرد و موسسه ایرانی را تحریم کرد

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا در پی دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا ۱۸ فرد و گروه حقیقی و حقوقی ایرانی را در لیست تحریم‌ها قرار داد.

وزارت خزانه‌داری در بیانیه‌ای اعلام کرده است که  ۷ گروه و ۵ فرد را که به وابسته نیروهای نظامی ایران و سپاه پاسداران دانسته است.

این تحریم‌ها همچنین شامل گروهی است که به گفته آمریکا نقش واسطه‌گری در برنامه موشک‌های بالستیک ایران دارد.

علاوه بر اینها سه نفر دیگر نیز در ارتباط با این افراد و گروه‌ها مشمول این تحریم‌ها می‌شوند.

به گزارش آسوشیتدپرس بر اساس این بیانیه، سه شبکه‌ای که در لیست تحریم‌ها آمده‌اند در تهیه ادوات مورد نیاز بخش نظامی ایران یا سپاه پاسداران از طریق توسعه وسایل نقلیه راداری بدون سرنشین و تجهیزات نظامی برای سپاه پاسداران، تولید و تعمیر قایق‌های تهاجمی تندرو برای نیروی دریایی سپاه، یا فراهم کردن قطعات الکترونیکی برای موسساتی که درگیر برنامه نظامی ایران هستند مشارکت داشته‌اند.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده تصریح کرده است: سازمان تبهکاری فراملی، دو تاجر ایرانی و یک موسسه که روز سه‌شنبه در فهرست تحریم‌ها قرار گرفتند برنامه‌های نرم‌افزاری آمریکا و غربی را سرقت کرده و به ایران فروخته‌اند.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در این زمینه گفته است: «دولت ایالات متحده به هدف قرار دادن سرسختانه فعالیت شریرانه ایران از جمله حمایت دولتی از تروریسم، برنامه موشکی بالستیک و نقض حقوق بشر ادامه می‌دهد».

وی با اشاره به تحریم‌های روز سه‌شنبه وزارت خزانه‌داری تصریح کرد که مجازات‌های یاد شده این پیام قوی را ارسال می‌کند که آمریکا رفتار تحریک‌آمیز و برهم زننده ثبات ایران را نمی‌تواند و تحمل نخواهد کرد. ما به هدف قرار دادن سپاه پاسداران و فشار بر ایران برای توقف برنامه موشکی بالستیکی و فعالیت‌های شریرانه‌اش در منطقه ادامه می‌دهیم».

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود تاکید کرده که تمام اموال و دارایی‌های افراد مورد تحریم مسدود خواهد شد و اتباع آمریکایی از هرگونه معامله با آنها منع شده‌اند. به علاوه اینکه، موسسات مالی خارجی که چنین معاملاتی را انجام دهند، یا افرادی که مواد یا سایر کمک‌ها در اختیار موسسات و افراد تحریم شده قرار دهند با خطر تحریم یا ممنوعیت دسترسی به نظام مالی آمریکا و بلوکه شدن اموال‌شان روبرو خواهند شد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More