شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

۳۷روز پس از اعتصاب غذا، سهیل عربی وصیت‌نامه‌اش را منتشر کرد

 

سهیل عربی، زندانی سیاسی بند هفت زندان اوین، روز جمعه هفتم مهرماه، ۳۷روز پس از اعتصاب غذا، وصیت‌نامه خود را به‌صورت یک فایل صوتی منتشر کرده است. متن کامل این وصیت‌نامه که برخی وب‌سایت‌های خبری آن را منتشر کرده‌اند، به شرح زیر است:

«نسترنم، باور کن هر آنچه لازم بود را انجام دادم که بازگردم و زندگی‌مان را از نو بسازیم اما ....
به روژانا بگو پدر به جرم اندیشیدن و روشنگری زندان بود.
عاشقتان بودم، اکنون که وصیت‌نامه می‌نویسم و ثروتی برای بخشیدن ندارم، از رویتان شرمسارم؛ مرا ببخشید که تنهایتان می‌گذارم. ۱۳۸۸روز محبوس بودم؛ به خصوص این ۸ روز آخر بسیار دشوار بود.
اما شب‌های طاقت‌فرسا را به این امید به روز رسانده‌ام که وجدان قاضی‌ها و بازجو‌ها بیدارشود. که اگر بیدار می‌شد، مرا تبرئه می‌کردند و خلاف‌کار ها و مجرمین واقعی را به زندان می‌انداختند و می‌گذاشتند دوباره در کنار هم زندگی کنیم؛ برای روژانا قصه بگویم و تو را در آغوش بگیرم. دیگر تحمل این همه ظلم را ندارم. از این تنها جنگیدن و فریاد زدن خسته شدم. هیچ‌کس نیست که مرا یاری دهد تا فریادی بر سر ظالمین شویم. سهیلی که در قفس باشد و نتواند کار کند، با یک مرده تفاوتی ندارد.
من رفتم اما شک ندارم روزی از شر ظالمین رها می‌شویم؛ پرونده مرا می‌خوانید و ایمان می‌آورید که حتی یک روز زندان بودن حق من نبود.
روزی فرا می‌رسد که قضات و بازجوهای خودفروخته محاکمه می‌شوند و سرزمینمان دیگر توسط پیشانی‌های ریا کار اداره نمی‌شوند.
خطاب به مسؤولین : اکنون در یک قدمی مرگ هستم؛ قند ۵۰، فشار ۵ روی ۶، وزن ۶۶، خونریزی معده و...
به خواسته‌های قانونی‌ام توجهی نکردید، دست‌کم آخرین خواسته‌ام را که برای پس از مرگ است، انجام دهید؛ مرا در بند ۳۵۰ اوین، اتاق یک دفن کنید. به‌زودی اینجا تبدیل به موزه خواهد شد و روژانا‌ها با افتخار از ما یاد خواهند کرد.
خطاب به آن‌ها که دوستشان دارم و دوستم دارند: در سالمرگم اشک نریزید. ترانه "لاوای ان روز" (La Vie En Rose) ادیت پیاف به یادم گوش دهید.
هرگز اجازه ندهید شخص دیگر را به جرم داشتن عقاید متفاوت شکنجه دهند.»

 

 

سهیل عربی از روز دوم شهریور سال‌جاری، در اعتراض به «پرونده‌سازی و آزار و اذیت سپاه علیه او و خانواده‌اش» دست به اعتصاب غذا زد. او به‌دلیل اعتصاب غذا، دچار افت فشار خون و کاهش وزن شده است؛ اما مقام‌های قوه قضائیه تاکنون به درخواست‌های او واکنشی نشان نداده‌اند.
نسترن نعیمی، همسر سهیل عربی، روز نهم مردادماه سال‌جاری به اتهام مصاحبه با رسانه‌های خارج از کشور، ازسوی اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شد و سهیل عربی، در اعتراض به بازداشت همسرش دست به اعتصاب غذا زد. با آزادی همسرش با قرار وثیقه در ۱۶ مرداد سال‌جاری، او به اعتصاب غذای خود پایان داد. با تهدید همسرش به دستگیری دوباره، سهیل عربی هم مجدداً دست‌به اعتصاب غذا زد.

از جمله اتهام‌های او، «توهین به ائمه اطهار و پیامبر» عنوان شده است. او در شهریور سال ۹۳ به اتهام «سب‌النبی و توهین به مقدسات» به اعدام محکوم شد و این حکم در آذرماه همان سال به تأیید دیوان عالی کشور نیز رسید؛ اما شعبه ۳۴ دیوان عالی کشور، حکم اعدام سهیل عربی را «نقض» کرد و پرونده را برای بررسی دوباره به دادگاه دیگری فرستاد. این دادگاه در رسیدگی دوباره، اتهام «سب النبی» را حذف و سهیل عربی را به هفت سال‌و‌نیم زندان و دو سال ممنوع‌الخروجی پس از آزادی محکوم کرد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More