شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

در کارناوال ناتینگ‌ هیل ۲۰۱۸ لندن منتظر چه باشید

 

کارناوال ناتینگ‌ هیل، بزرگترین جشنواره رقص خیابانی اروپا و بزرگترین جشنواره بریتانیاست که از ۱۹۶۶ در غرب لندن برگزار می‌شود.

برنامه اصلی کارناوال ناتینگ‌ هیل ۲۰۱۸ روز دوشنبه، ۲۷ اوت مصادف با ۵ شهریور برگزار می‌شود که شامل رژه اصلی در خیابان خواهد بود.

یکشنبه ۴ شهریور، روز خانواده است و رقابت‌ در بخش موسیقی روز شنبه ۳ شهریور برگزار می‌شود.

شهردار لندن همانند هر سال توصیه می‌کند تا شرکت‌کنندگان با وسایل نقلیه عمومی به کارناوال بیایند و البته هشدار می‌دهد تا آماده شلوغی غیرعادی مسیرهای حمل و نقل باشند، چون دستکم یک میلیون نفر از نقاط مختلف جهان، بریتانیا و لندن به ناتینگ‌هیل می‌آیند.

همچنین به شرکت‌گنندگان توصیه می‌شود تا آماده شلوغی، ازدحام، صف‌های طولانی، به‌خصوص برای دستشویی باشند و اموال گران‌قیمت همراه‌شان نباشد.

رویدادهای اصلی کارناوال امسال شامل این موارد است:

 

روز شنبه، ۲۵ اوت برابر با ۳ شهریور

پیش‌درآمدی بر شروع کارناوال، روز شنبه ساعت شش بعدازظهر تا ۱۰ شب با مسابقه اجرای موسیقی همراه با بازارچه غذای خیابانی برگزار می‌شود.

مکان برگزاری این رقابت در پارک پلِزِنس (Emslie Horniman’s Pleasance Park) است.

رقابت در اجرای موسیقی و رقص نیزمتمرکز بر گروه‌های اجرای خیابانی (steel band) است، برای همین آماده صدای بلند باشید. صداهای بلندتر از این کارناوال را البته در دو روز اصلی آن می‌توان شنید.

 

روز یکشنبه، ۲۶ اوت برابر با ۴ شهریور

یکشنبه روز خانواده است و فضا بیشتر برای اجرای رقص و رژه کودکان باز می‌شود. در دو روز اصلی کارناوال، دکه‌های فروش غذا، شامل غذاهای کشورهای کارائیب و آمریکای جنوبی هم در دسترس هستند.

 

روز دوشنبه، ۲۷ اوت برابر با ۵ شهریور

رژه اصلی روز دوشنبه برگزار می‌شود و انتظار می‌رود این روز، شلوغ‌تر از دو روز قبلی باشد.

 

کارناوال کجا برگزار می‌شود؟

ناتینگ‌هیل قلب برگزاری کارناوال است ولی کارناوال در خیابان‌های اطراف آن از جمله لابروک گرو، وست‌بورن پارک و وست‌بورن گرو هم برگزار می‌شود. در لندن مناطقی که کدپستی‌شان با W10 و W11 شروع می‌شود، بیشترین ازدحام را شاهد خواهند بود.

 

کارناوال چقدر گران تمام می‌شود؟

بلیتی برای کارناوال فروخته نمی‌شود، شرکت‌کنندگان در این کارناوال فقط هزینه رفت و آمد، آب، غذا و نوشیدنی و البته دستشویی رفتن را می‌پردازند.  پلیس هم در این کارناوال حافظ امنیت است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More