شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

صدور حکم قصاص نفس برای قاتلِ اهورا، ۳ ساله

 

با تصمیم قضات شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان گیلان، رای نهایی پرونده قتل اهورای ۳ ساله به دست ناپدری صادر و متهم به قصاص نفس محکوم شد.

به گزارش ایلنا، احمد سیاوش پور، رئیس کل دادگستری استان گیلان، درباره  صدور رای پرونده قتل و کودک آزاری اهورای ۳ ساله  گفت: "با تصمیم قضات شعبه سوم دادگاه کیفری این استان و براساس شواهد و مدارک رای این پرونده ظرف مدت قانونی صادر شد."
به گفته سیاوش پور،  متهم م.ق به جرم قتل عمد به قصاص نفس، به جرم کودک آزاری به ۶ ماه حبس و پرداخت "اَرش" که نوعی دیه است و در قانون از قبل تعیین نشده و دادگاه میزانش را تعیین خواهد کرد و همچنین به جرم شُرب خمر به ۸۰ ضربه شلاق و به جرم  برقراری تماس جنسی از راه مقعد که در اصطلاح حقوقی و جزایی به آن  (لواط غیرمدخوله) گفته می شود، به ۱۰۰ ضربه شلاق و ۲ سال تبعید محکوم شد.

رییس کل دادگستری تصریح کرد: "حکم صادره قطعی نبوده و ظرف مدت ۲۰ روز قابل اعتراض در دیوان عالی کشور می باشد که به فرض اعتراض متهم، با درخواست اینجانب به جهت رسیدگی فوق العاده به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد."

۲۲مهرماه سال جاری در لاکانی رشت، فریادهای مکرر یک پسر بچه سه ساله منجر شد که همسایه ها به خانه کودک مراجعه کرده و اقدام به بازشدن در منزل کنند اما موفق نشدند. همسایه ها با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتند و پس از رسیدن پلیس و شکستن در با بدن خون آلود و عریان اهورای ۳ ساله که روی زمین افتاده بود روبرو شدند کودک به بیمارستان و مردی که خود را بعنوان ناپدری معرفی کرده بود به اداره آگاهی منتقل شد.

متهم پرونده در اداره آگاهی رشت به آزار و اذیت اهورا اعتراف کرد و در ادامه اظهاراتش گفت: "زمانی که اهورا را مورد تجاوز قرار دادم از درد و خونریزی زیاد گریه کرد و مدام فریاد می زد و من هرچه تلاش کردم او را ساکت کنم نتوانستم، که در آخر سر کودک را چند مرتبه به دیوار کوبیدم.
پزشکان بیمارستان پس از بررسی و معاینه کودک اعلام کردند که درصد هوشیاری اهورا به سه رسیده است و بعد از گذشت چند ساعت تلاش پزشکان سرانجام بر اثر شدت جراحات وارده این کودک بی گناه جان سپرد حال پس از گذشت نزدیک به سه ماه از وقوع این حادثه متهم پرونده به قصاص محکوم شد.

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More