شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هشدار سازمان ملل در مورد گسترش مشکلات روانی در میان پناهجویان ایرانی در استرالیا

 

یک مقام ارشد در آژانس حمایت از پناهجویان در سازمان ملل متحد می‌گوید وضعیت اسفناک پناهجویان ایرانی در استرالیا و گسترش بیماری‌های روانی در میان آنها «تکان‌دهنده» است.

به گزارش این آژانس، روز پنجشنبه ۱۵ فروردین، «ایندرکا راتواته» که اخیراً از محل نگه‌داری متقاضیان پناهندگی استرالیا در جزایر«نائور» و «مانوس» در «گینه‌ی نو» دیدن کرده است، می‌گوید این کمپ‌ها «بدترین و وخیم‌ترین» از نوع خود هستند که او در طول ۲۵ سال فعالیت انساندوستانه خود دیده است.

ایندرکا راتواته در گزارش خود به سازمان ملل گفته است که پناهجویان ایرانی در اثر طولانی‌شدن مدت اقامت خود در این کمپ‌های ویژه، «دچار صدمات شدید روانی» شده‌اند.

بیش از ۲ هزار پناهجو، شامل زنان و کودکان و بزرگسالان، که از کشورهای ایران، افغانستان، سوریه، سریلانکا و میانمار گریخته‌اند در حال حاضر در این جزایر به دور از خاک استرالیا نگهداری می‌شوند.

راتواته همچنین در گزارش خود آورده است که بیشترین آسیب‌های جسمانی و روانی متوجه کودکانی است که همراه خانواده‌شان در این کمپ‌ها نگهداری می‌شوند.

بیش از ۴۰ کودک تاکنون در این کمپ‌ها متولد شده‌اند و ۵۰ کودک خردسال دیگر نیز نیمی از عمر خود را در آن کمپ‌ها سپری کرده‌اند.

ماه گذشته یک پسربچه ده ساله ایرانی که پزشکان وضعیت روانی او را در معرض خودکشی اعلام کرده‌بودند به صورت اضطراری برای درمان به سیدنی منتقل شده بود.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More