شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

چمران از شورای‌پنجم انصراف داد

 

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران که در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران نفر ۲۲ لیست شده بود امروز از شورای پنجم انصراف داد.
به گزارش «انتخاب»؛ چمران در حین جلسه امروز شورای شهر گفت: «من در شورا نمی‌آیم و دیگر مرا نکوبید چرا که دیگر اصراری بر آمدن به شورا  را ندارم و به شورا هم نمی‌آیم».
او خاطر نشان کرد: «من نوکر تخصص حقانی، تندگویان و سالاری هستم که در کمیسیون‌های تخصصی به دنبال پیدا کردن راه حل عملیاتی هستند اما این همه تاختن بر ما درست نیست».

با اعلام نتایج انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر به دلیل نداشتن رأی کافی به‌عنوان عضوعلی البدل به صحن شورای شهر تهران راه یافت.

این میزان رأی که در نوع خود بسیار غافلگیر کننده بود باعث شد که او  به دفعات به روند رأی‌گیری و نحوه انتخابات معترض شود.

رئیس شورای شهر تهران در این خصوص به رسانه‌ها گفت: «در حال حاضر به جای اینکه نتایج صندوق‌ها را به فرمانداری بدهند و در فرمانداری تجمیع و اعلام شود مستقیما به وزارت کشور داده‌اند و مشخص نیست چه کسی نظارت لازم را در این خصوص می‌کند ما نیز ناظری در وزارت کشور نداریم».

چمران خواستار تجمیع برخی صندوق‌های رأی و بازشماری آرای آن‌ها شد. درپی این درخواست روز گذشته رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای شهرستان تهران بار دیگر سلامت انتخابات شورای شهر تهران را اعلام کرد و گفت: « با بیان اینکه ۱۵ صندوق به صورت اتفاقی با سامانه تجمیع وزارت کشور مجددا تطبیق داده شد، تاکید کرد که هیأت نظارت شهرستان تهران با یقین سلامت پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران را تایید می کند».

اختلاف بر سر میزان آرای به‌دست آمده، درگیری‌های لفظی پیش آمده در صحن شورای شهر تهران و همچنین اختلاف نظر او با برخی از مسئولین شهری در این روزهای اخیر باعث شد که او از شورای پنجم انصراف دهد.

انصراف چمران از حضور در شورای پنجم باعث می شود تا علیرضا دبیر به عنوان اولین عضو علی‌البدل مطرح شود.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More