شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

درخواست برای تحقیقات فیفا درباره تبانی احتمالی تیم‌های فوتبال ایران-سیرالئون

 

ایشا جوهانسن، رئیس فدراسیون فوتبال سیرالئون، از مسئوولان فیفا درخواست کرد تا درخصوص تبانی احتمالی بازیکنان تیم ملی این کشور در دیدار دوستانه با تیم ملی ایران تحقیق کند.

رسانه‌های داخلی ایران، بامداد سه شنبه هفتم فروردین (۲۷ مارس)طی خبری اعلام کردند که «فیفا براساس درخواست ایشا جوهانسن، رئیس برکنارشده فدراسیون فوتبال سیرالئون، احتمال آلوده بودن بازی دوستانه تیم ملی این کشور برابر تیم ملی ایران را بررسی خواهد کرد».

در نامه ارسالی ایشا جوهانسن به فیفا، از احتمال تبانی در این بازی که با برتری ۴ به صفر تیم ملی ایران خاتمه یافت، سخن به میان آمده است.

رئیس فدراسیون فوتبال سیرالئون مدعی شد که او تنها بعد از اتمام مسابقه از فهرست بازیکنان خبردار شده و توافقاتی بین مسئوولان فدراسیون فوتبال ایران و  عناصر داخلی فدراسیون فوتبال سیرالئون انجام شده است. جوهانسن افزود که فدراسیون فوتبال ایران بدون اطلاع او نامه‌ای برای «کریستوفر کامارا»، دبیرکل فدراسیون فوتبال سیرالئون، ارسال کرده و درخواست برگزاری بازی دوستانه را داده است.

همزمان، حمیرا اسدی، مسئوول روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال ایران در واکنش به اتهام‌زنی رئیس فدراسیون فوتبال سیرالئون نسبت به تبانی در بازی دو تیم ایران و سیرالئون گفت: «برگزاری همه مسابقات در سطح بین المللی استانداردی دارد که این دیدار هم دقیقا بر همین منوال و رویه مشخص فرآیند‌های مربوطه را طی کرده است. برای برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی ایران مقابل سیرالئون، تمام مکاتبات از سوی دبیرکل فدراسیون فوتبال با دبیر کل فدراسیون فوتبال سیرالئون انجام شده است. این دقیقا همان رویه‌ای است که فیفا تعیین کرده و برای سایر مسابقات دوستانه ملی نیز به همین منوال انجام می‌شود و کلیه مکاتبات رسمی فدراسیون‌های فوتبال برای برگزاری مسابقات رسمی و دوستانه توسط دبیران کل فدراسیون به عنوان مسئولان ارشد اجرایی صورت می‌پذیرد».  

به گفته اسدی، «اتهام تبانی اساسا مسخره است و چنین چیزی ممکن نیست، رئیس و دبیر کل فدراسیون سیرالئون به جرم فساد قبلا دستگیر شدند و در حال حاضر هم مراحل رسیدگی به جرمشان در دادگاه در حال رسیدگی است و از طرف دولت این کشور به حالت تعلیق درآمدند و رئیس و دبیر کل موقت برای فدراسیون منصوب کرده  که همان نائب رئیس اول و معاون دبیر کل فدراسیون هستند».

برگزاری این دیدار دوستانه درحالی برای فدراسیون فوتبال ایران دردسرساز شده که فیفا، عضویت فدارسیون فوتبال سیرالئون را به دلیل دخالت دولت این کشور در امور داخلی آن به حالت تعلیق درآورد و با برگزاری این بازی دوستانه نیز مخالفت کرد، اما انجام مسابقه دوستانه بین دو تیم را منوط به موافقت رئيس فدراسیون فوتبال سیرالئون کرد.

در نهایت این دیدار تدارکاتی که روز شنبه، ۲۶ اسفند سال گذشته در ورزشگاه آزادی تهران برگزارشد و با پیروزی ۴ به صفر تیم ملی ایران به پایان رسید، ولی این پایان ماجرای بازی دوستانه و جنجالی دو تیم نبود. بازیکنان تیم سیرالئون هنگام خروج از ایران اعلام کردند که تا زمانی که مبلغ ۱۵ هزار دلار توافق شده را دریافت نکنند حاضر نیستند ایران را ترک کنند و سرانجام با رایزنی مسئولان فدراسیون فوتبال ایران و با تاخیری سه روزه، سه شنبه ۲۹ اسفند راهی کشورشان شدند.

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More