شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دیدار دوستانه تیم‌ملی فوتبال ایران با لیتوانی در مسکو

 

 

تیم‌های ملی فوتبال ایران و لیتوانی، روز جمعه ۱۸ خردادماه،  در دیداری تدارکاتی به مصاف هم می روند.

تیم‌ملی فوتبال ایران که اردوی نهایی خود را برای حضوری قدرتمند در بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در مسکو برپا کرده، شامگاه جمعه، هجدهم خرداد (۸ ژوئن) در آخرین دیدار تدارکاتی پیش از آغاز جام‌جهانی در ورزشگاه تیم «اسپارتاک» مسکو، رودرروی تیم ملی لیتوانی قرار خواهد گرفت.

ملی‌پوشان فوتبال ایران که سه‌شنبه گذشته و به عنوان نخستین وارد مسکو، پایتخت روسیه شدند تمرینات آماده سازی خود را در کمپ باشگاه «لوکوموتیو»، مسکو و زیر نظر «کارلوس کی روش» برگزار می کنند و بازیکنان این تیم با روحیه ای مناسب به دنبال این هستند با کسب نتیجه مطلوب دراین مسابقه تدارکاتی خود را آماده حضور در جام جهانی و نخستین دیدار برابر مراکش دراین دوره از مسابقات کنند.

درحاشیه تمرین شب گذشته تیم ملی ایران برخی از بازیکنان این تیم در مصاحبه با خبرنگاران از وضعیت کمپ تیم ملی و شرایط اردو ابراز رضایت کردند. اشکان دژاگه، کاپیتان دوم تیم ملی و یکی از بازیکنان تاثیرگذار این تیم درخصوص بازی با لیتوانی گفت:«لیتوانی تیم خوبی است و نمی توان گفت که آنها تیم مهمی نیستند. الان درباره هیچ کدام از تیم های دنیا نمی توان این حرف را زد چرا که همانطور که اخیرا دیدیم بسیاری از تیم‌های بزرگ دنیا در مقابل تیم‌های ضعیف‌تر به مشکل افتادند. بهرحال بازی برابر لیتوانی آخرین فرصت ما برای آماده سازی است که نباید آن را از دست بدهیم».

پژمان منتظری، مدافع باسابقه تیم ملی هم درباره شرایط این تیم در اردوی روسیه گفت:«همه در خصوص مشکلاتی که ما داشته‌ایم می‌دانند، اما حالا به جایی رسیده‌ایم که این مشکلات را پشت سر گذاشته‌ایم . آن روزها گذشت و با هر شرایطی که بوده ما باید اکنون خودمان را آماده حضور موفق دربازی های پیش رو کنیم».

علیرضا بیرانوند، دروازه بان تیم ملی نیز درباره وضعیت اردوی نهایی این تیم پیش از آغاز بازی‌های جام جهانی اظهارداشت:«پیش از حضور در روسیه ما اردوی بسیار خوبی در ترکیه داشتیم و بازی مهمی را برابر تیم ملی این کشوربرگزار کردیم و امروز هم دومین روزی است که در مسکو حضور داریم و در ادامه اردوی ترکیه که امکانات بسیار خوبی داشت اینجا هم شرایط برای حضور موفق ما در بازی ها فراهم است».

وی درخصوص رقبای ایران در این دوره از مسابقات جام جهانی هم گفت:«ما در حال حاضر خودمان را آماده اولین دیدار می کنیم. این روزها ما نه به اسپانیا فکر می کنیم و نه به پرتغال بلکه همه تمرکز ما روی مراکش است تا بتوانیم اولین قدم خود را در جام جهانی محکم برداریم. موفقیت در این بازی باعث می شود ما با روحیه بالا به دیدار دو حریف دیگر برویم».

تیم ملی ایران پس از برگزاری بازی دوستانه با لیتوانی تمرینات خود را در مسکو دنبال خواهد کرد و هفته آینده برای برگزار نخستین دیدار در بازی‌های جام جهانی مقابل مراکش راهی شهر سن پترزبورگ خواهد شد. دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و مراکش در چارچوب گروه دوم جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه روز جمعه، بیست و پنجم خرداد (۱۵ ژوئن) در ورزشگاه شهر سن پترزبورگ برگزار می شود. تیم ملی ایران همچنین روزهای چهارشنبه و دوشنبه، سی ام خرداد و چهارم تیر (۲۰ و ۲۵ ژوئن) در شهرهای کازان و سارانسک به ترتیب رودرروی اسپانیا و پرتغال قرار خواهد گرفت.

همچنین در ادامه دیدارهای دوستانه فوتبال که پنجشنبه شب در نقاط مختلف جهان برگزار شد، پرتغال سومین حریف ایران در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل مهمانش الجزایر به پیروزی پرگل ۳ به صفر رسید، انگلیس، مهمانش کاستاریکا را با شکست ۲ به صفر بدرقه کرد، کره جنوبی برابر بولیوی نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل کسب نکرد و ایسلند در مصاف با مهمانش غنا ۲-۲ مساوی متوقف شد.

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More