شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

میمندی: تکواندو ایران درانتخابات فدراسیون جهانی شکست سختی خورد

 

انتخابات هیات رئیسه فدراسیون جهانی تکواندو با ناکامی محمد پولادگر رئیس فدراسیون ایران همراه بود.

در این انتخابات که روز جمعه دوم تیرماه و در آستانه برگزاری رقابت‌های قهرمانی جهان در موجو کره‌جنوبی برگزارشد، محمد پولادگر نتوانست آرای لازم را کسب کند و برای بار دوم در راهیابی به شورای اجرایی فدراسیون جهانی تکواندو ناکام ماند.

پس از برگزاری انتخابات هیات رئیسه فدراسیون جهانی، بخش ورزشی وبسایت ایران اینترنشنال گفت وگویی اختصاصی با داود میمندی از مدیران اسبق فدراسیون تکواندو و کارشناس این رشته ساکن آرنهایم هلند داشت.

میمندی در ابتدای این مصاحبه درباره ناکامی پولادگر درانتخابات فدراسیون جهانی گفت: پولادگر برای حضور در این انتخابات برنامه مشخصی نداشت و برنامه‌ای که به اعضای مجمع ارائه داد نسخه کپی شده‌ای بود از برنامه موجود در فدراسیون جهانی و به همین دلیل  خیلی‌ها دراین انتخابات دریافتند که او ایده و اندیشه درستی برای حضور در شورای اجرایی ندارد و در نهایت پولادگر نتوانست آرا کافی را کسب کند.

نکته مهم دیگر اینکه، رقیب او در این انتخابات یک ورزشکار تمام عیار از عربستان سعودی بود. او نایب رئیس فدراسیون تکواندو این کشور است و در برنامه‌ای که در انتخابات ارائه داد طرح رایگان کردن تکواندو در همه کشورهای دنیا بود که این طرح قابلیت اجرا دارد و اعضا پس از دیدن برنامه مدونش، به او رای اعتماد دادند و با راهیابی این فرد به شورای اجرایی فدراسیون جهانی و ناکامی پولادگر، تکواندوی ایران با یک شکست تلخ دیگر مواجه شد.

وی در ادامه درباره شرایط تیم ملی تکواندو ایران در رقابت‌های جهانی کره‌جنوبی اظهار داشت: تیم ایران در چهار وزن این دوره از رقابت‌ها برای نخستین بار شرکت کرده و این هوگوپوشان باید در دور اول با رقیبان قدرتمندی روبرو شوند و ۵۰ درصد تیم به علت نداشتن تجربه کافی درهاله‌ای ازابهام قرار دارد و نمی‌توان درباره آنها به درستی نظر داد. ۲۵ درصد دیگر تیم ایران در دو وزن، قهرمانانی هستند که بین بیست و پنج تا سی سال سن دارند و از تجربه بالایی در رقابت‌های جهانی و المپیک برخوردارند و شانس کسب مدال در پیکارهای این دوره را دارند و ۲۵ درصد دیگر تیم نیز کسانی هستند که از نظر فنی سابقه خوبی دارند، اما برای رسیدن به این مسابقات بین ده تا پانزده کیلو وزن کم کرده‌اند که این مساله می‌تواند تاثیر منفی زیادی در کار این تکواندوکاران بگذارد و کار برای آنها دراین دوره بسیار سخت خواهد بود. در هر حال باید گفت که کار برای تیم ایران دراین مسابقات بسیار دشواراست و درصد قهرمانی شاگردان بی‌باک بسیار اندک خواهد بود.

عضو اسبق هیات رئیسه فدراسیون تکواندو ایران همچنین در خصوص مهدی بی‌باک سرمربی تیم ملی ایران تصریح کرد: بی‌باک در چند مصاحبه ای که در ماه‌های اخیر داشته در پی فرار رو به جلو بوده و بارها تاکید کرده که تنها دو ماه با این تیم کار فنی کرده و از هم اکنون غیرمستقیم اعلام می کند که اگر این تیم در رقابت‌های جهانی ناکام شود من مقصر نیستم.

میمندی افزود: بی‌باک سه سال است که در کادر فنی تیم ملی تکواندو و در کنار بیژن مقانلو حضور داشته و در رقابت‌های قهرمانی جهان و بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو با تیم بوده و به خوبی از شرایط فنی تیم آگاه است و گفته‌های سرمربی تیم ایران به این معناست که مسئولیت نتیجه نگرفتن تیم ایران در رقابت‌های جهانی کره‌جنوبی با او نخواهد بود و نکته منفی دیگر درباره تیم ملی اینکه در رقابت‌های انتخابی نفرات خوبی برای مسابقات جهانی در ترکیب نهایی قرار نگرفتند و مهدی بی باک برخی از نفرات آماده که می‌توانستند در این دوره از مسابقات مدال کسب کنند را از تیم ملی خط زد و بازیکن سالاری دراین تیم کاملا موج می زد و از هم اکنون می‌توان نتایج تیم ایران را در رقابت‌های جهانی پیش بینی کرد.

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More