شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

گفت‌وگوی هاشمی مقدم با ایران‌اینترنشنال درباره کی‌روش، جهانبخش و تیم ملی

 

 

امیرهاشمی مقدم، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال تهران با بیان اینکه ماندن کارلوس کی روش به نفع فوتبال ایران است، گفت:« او می تواند تیم ملی را درجام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ قهرمان کند».

درحالی‌که قرارداد کارلوس کی روش با فدراسیون فوتبال درپایان بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خاتمه می‌یابد درروزهای اخیر خبرگزاری‌های ایران اخباری مبنی بر مذاکره فدراسیون فوتبال با کارلوس کی روش برای تمدید قرارداد این مربی منتشر کرده‌اند. دراین حال، خبرگزاری رویترز نیز روز گذشته به نقل از یکی از نزدیکان این مربی پرتغالی از موافقت کی روش با ماندن در تیم ملی ایران تا پایان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ خبر داد.

برای بررسی بیشتر این موضوع، بخش ورزشی وبسایت ایران اینترنشنال روز پنج‌شنبه بیست وچهارم اسفندماه، با امیر هاشمی مقدم، بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال تهران و کارشناس فوتبال ساکن «نایمخین» هلند، بیست و چهارم اسفند گفتگوی اختصاصی داشت.

هاشمی مقدم درابتدای این گفتگو با مثبت ارزیابی کردن تمدید قرارداد کارلوس کی روش گفت:«کی روش چندین سال است که درفوتبال ایران حضور دارد و شناخت خوبی از فوتبال ما به دست آورده و ماندن او فرصت خوبی برای تیم ملی ایران است تا ناکامی چهل ساله درجام ملت‌های آسیا را جبران کند».

وی افزود:«کارلوس کی روش دوبار  تیم ملی را به جام جهانی برده و این مربی درصورتی‌که در این تیم ماندگار شود بهترین فرصت را برای قهرمان کردن تیم ملی ایران درجام ملت‌های آسیا دارد. او آرزو دارد تیم ملی را به قهرمانی این مسابقات برساند تا هم در نزد مردم ایران محبوبیت بیشتری کسب کند و هم به اعتبار خود را درفوتبال دنیا بیفزاید».

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران در ادامه درباره بازی‌های دوستانه تیم ملی در راه آماده سازی برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اظهارداشت:«تفکر کی روش روی بازی اول با مراکش درجام جهانی است و به نظر من این بازی فینال جام جهانی برای ایران است و سرمربی تیم ملی براساس مسابقه با مراکش دیدارهای تدارکاتی را برنامه ریزی کرده است. به طور مثال، مسابقه تداکاتی با تیم‌های الجزایر و تونس که از قاره آفریقا هستند و نزدیک بودن سبک بازی این دو تیم با مراکش، می‌تواند به سرمربی تیم ملی کمک کند تا او شناخت بیشتری از تیم مدعی مراکش به دست آورد و به نظر من پیروزی برابر این تیم درجام جهانی کلید صعود ایران به دور بعد این بازی‌ها است».

این کارشناس فوتبال ساکن هلند همچنین در خصوص انتخاب سرمربی جدید تیم امید ایران گفت:«برای تیم امید باید بهترین مربی انتخاب شود زیرا فوتبال ایران بیش از چهار دهه است که به بازی‌های المپیک صعود نکرده و مسئوولان فدراسیون فوتبال در این باره باید بهترین تصمیم را بگیرند و من فکر می‌کنم حضور یک سرمربی درجه یک خارجی  در راس کادر فنی تیم فوتبال المپیک می‌تواند به ناکامی ۴۴ ساله عدم راه یابی این تیم به المپیک پایان دهد».

مربی تیم دوم نایمخن هلند با تایید خبر مذاکره او با فدراسیون فوتبال برای قبول هدایت تیم المپیک گفت:«چندی قبل مذاکره کوتاهی با مسئوولان فدراسیون فوتبال در این باره داشتم، اما جدیدا صحبتی در این خصوص با من نشده است و به نظر من درنهایت باید فردی به عنوان سرمربی تیم المپیک انتخاب شود که هدفش، تنها صعود این تیم به المپیک ۲۰۲۰ توکیو باشد».

امیرهاشمی مقدم که مدیر برنامه «علیرضا جهانبخش»، ملی پوش ایرانی تیم آزد آلکمار هلند است درباره میزان مصدومیت این بازیکن تاثیرگذار تیم آزد اظهار داشت:« مصدومیت این بازیکن جدی نیست و مداوای او زیر نظر پزشکان باشگاه آلکمار به خوبی پیش می‌رود و فکر می کنم جهانبخش دربازی‌های دوستانه تیم ملی با الجزایر و تونس که قرار است فروردین ماه برگزار شود، حضور خواهد  داشت».

او درپایان درباره احتمال انتقال جهانبخش به تیم‌های بزرگ اروپایی درفصل آینده گفت:«نمایش درخشان این بازیکن در ترکیب آلکمار درفصل جاری لیگ هلند باعث شده تیم‌های بزرگ اروپایی مانند ناپولی و اینتر ایتالیا و چند تیم از بوندسلیگای آلمان به طور جدی به دنبال او باشند و چون ازانتقال جهانبخش مبلغ خوبی نصیب باشگاه آلکمار خواهد شد به احتمال بسیار

زیاد این بازیکن درتابستان آینده از آزد جدا شود».

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More