شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
در گفت‌وگوی اختصاصی با ایران‌اینترنشنال

یونسی‌پور: کی‌روش مسائل شخصی را در حذف چهر‌ه‌های سرشناس از تیم‌ملی دخالت داد

 

پیام یونسی‌پور، عضو تحریریه وبسایت «ایران وایر» ساکن «وین»، پایتخت اتریش، درباره لیست ۲۴ نفره تیم ملی برای اردوی تدارکاتی در ترکیه و جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گفت:«اعلام اسامی تیم ملی نشان داد که کارلوس کی‌روش نه لیگ برتر ایران را دیده و نه از بازیکنان حاضر در آن اطلاعاتی دارد».

کارلوس‌کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران روز یکشنبه سی‌ام اردیبهشت اسامی ۲۴ بازیکن را برای حضور در اردوی تدارکاتی دو هفته ای در ترکیه و شرکت در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اعلام کرد که در میان تعجب همگان، نام سید جلال حسینی و وریا غفوری درمیان دعوت‌شدگان به اردو دیده نمی‌شود. انتقادها از سرمربی تیم ملی ایران درخصوص لیست ۲۴ نفره این تیم بالا گرفته است. به همین دلیل و برای آگاهی بیشتر از این موضوع بخش ورزشی «وب‌سایت ایران اینترنشنال»، امروز دوشنبه، سی و یکم اردیبهشت با پیام یونسی‌پور، عضو تحریریه وبسایت «ایران وایر»، ساکن وین اتریش گفتگویی اختصاصی انجام داده و نظر او را درباره این قضیه جویا شده است.

یونسی‌پور در ابتدای این گفتگو در مورد لیست ۲۴ نفره کارلوس کی روش گفت:«باید سعی کنیم به انتخاب نهایی سرمربی تیم ملی ایران احترام بگذاریم. البته آقای کی‌روش امروز هم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس گفته‌اند خود ایشان هم نقدهایی به این لیست دارند و البته باید به همین نقدهای ایشان هم احترام گذاشت».

این کارشناس ورزشی در ادامه با اشاره به خط خوردن سید جلال حسینی و وریا غفوری، دو مدافع استقلال و پرسپولیس از فهرست تیم ملی گفت:«از لحظه ای که فهرست ۲۴ نفره تیم ملی اعلام شد هم به نظر می رسید که سرمربی تیم ملی در کنار گذاشتن این دو بازیکن، مسائل شخصی را دخالت داده است. من بعید می دانم بتوانیم در لیگ گذشته، بازیکنی کامل‌تر، بهتر و تاثیرگذارتر از وریا غفوری یا سیدجلال حسینی پیدا کنیم. وجود آن‌ها در زمین برای هر دو تیم تعیین کننده نتیجه بازی بود، اما امروز آقای کی‌روش آب پاکی را روی دست فوتبال ایران ریخت. ایشان گفته غفوری را خط زدم، چون مربی‌اش حاضر نشد از او در دفاع راست استفاده کند. نکته اول این است که آقای کی‌روش تا امروز با کدام مربی باشگاه تعامل داشته که انتظار دارد مثلا وینفرد شفر به درخواست او برای تعیین ترکیب تیمش عمل کند؟ مسأله دوم اینجاست که آیا سرمربی باشگاه براساس خواسته مربیان ملی تیمش را ارنج می‌کند؟ نکته سوم، اما از دید من مهم‌تر است. وقتی در تمام یک سال اخیر تاکید می‌شد که کادر فنی تیم ملی و بخصوص شخص سرمربی، باید لیگ ایران را از نزدیک ببینند، دلیلش همین ناآگاهی‌ها بود. وریا غفوری در این فصل بارها به عنوان دفاع راست برای استقلال به زمین رفت، اما آقای کی‌روش از این مسأله بی‌اطلاع است».

یونسی‌پور همین‌طور به استدلال سرمربی تیم ملی در مورد جوان‌گرایی در تیم ملی و خط زدن نام «جلال حسینی» اشاره کرد:«ما پیش از این می‌دانستیم که تیم های ملی جهان بعد از جام جهانی پوست می اندازند و جوان‌گرایی می کنند، اما انگار آقای کارلوس کی‌روش فلسفه فوتبال را تغییر داده و سه هفته مانده به جام جهانی با خط زدن یکی از بهترین مدافعان فوتبال ایران، تیم ملی را جوان کرده است».

وی در ادامه در ادامه با اشاره به نقدهای وارد شده به سرمربی تیم ملی ایران گفت:«وقتی سال‌های اخیر را مرور می‌کنیم، نشانه‌‌ای از تغییر یا پذیرش اشتباهات نمی‌بینیم. مسأله استقلال یک مربی، اصل اول است. اما وقتی نقدها در مورد حضور واسطه‌ها و شرکت‌های نقل‌ و‌ انتقالاتی در اردوی تیم ملی و کنار سرمربی را بارها و بارها تکرار کردیم، هیچ سودی نداشت. ایجنت‌های اطراف آقای کی روش روز به روز قوی‌تر شدند، نفوذ بیشتری پیدا کردند و حتی توان فدراسیون برای مقابله با آنها هم به مرور کمتر شد. پس نقدها تقریبا یک جور فریاد زدن زیر آب است و سودی نخواهد داشت».

این روزنامه‌نگار عضو تحریریه ایران‌وایر نظر خود در مورد آینده تیم ملی در روسیه و همین‌طور احتمال همکاری مجدد کارلوس کی‌روش با تیم ملی ایران گفت:«در مورد آن چه قرار است در روسیه اتفاق بیافتد نمی توان به وضوح حرفی زد. فضایی که من می‌بینم، یک تلاش ملموس از کارلوس کی‌روش است که سعی کرده در رسانه‌های داخلی و خارجی، فوتبال ایران را ضعیف، بی‌برنامه و بازیکنان تیم ملی را فاقد آمادگی بدنی نشان دهد. اظهارنظرهای اخیر کی‌روش از دید من، آماده‌سازی فضا برای ناکامی‌های احتمالی تیم ملی و مبرا شدن شخص اوست. تصور می کنم آقای کی‌روش از یک سال قبل هم برنامه لیگ را می‌دانست و هم برنامه لیگ قهرمانان آسیا را. او هفت سال با فوتبال ایران کار کرده و تازه از وضعیت آمادگی جسمانی بازیکنان هم مطلع نشده، پس چرا باید همه این نظرات را بعد از قرار گرفتن کنار مراکش و پرتغال و اسپانیا مطرح می‌کرد؟ او خوب می‌داند چه چیزی می‌گوید و این جملات را چرا به زبان می‌آورد. کی‌روش مسلما مایل به ماندن در ایران است. همین اظهارنظرهای ماه‌های اخیر او در مورد مربیان باشگاهی یا جملاتی که در مورد امیر قلعه‌نویی گفت خودش گویا بود. حالا این که می‌تواند با فدراسیون ایران، باز هم قراردادی ببندد که یکی از گران‌ترین مربیان جهان باشد یا نه معلوم نیست».

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More