شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

انجام دو پرواز جدید از چین، علی‌رغم وعده دولت برای لغو پروازهای مستقیم 

 

با وجود اعلام تصمیم دولت برای لغو موقت پروازهای مستقیم رفت و برگشت میان ایران و چین، چند پرواز شرکت هواپیمایی ماهان از شهرهایی مثل شانگهای و گوانک‌ژو در چین به مقصد فرودگاه خمینی در تهران انجام شد.

روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی، روز شنبه ۱۲ بهمن، اعلام کرد: «دو پرواز [از شانگهای و گوانک‌ژو] آخرین پروازهای چین بود که انجام شد و دلیل آن هم این بود که شرکت هواپیمایی ماهان این پروازها را پیشتر به چین انجام داده بود و نمی‌توانستیم هواپیماها را در چین نگه داریم.»

اما اطلاعات منتشر شده بر روی برخی وب‌سایت‌های آژانس‌های مسافرتی نشان می‌دهد قرار است روز یکشنبه دست‌کم سه پرواز از شهرهای مختلف چین به مقصد تهران انجام شود. 

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، روز شنبه در این زمینه در توییتر نوشت: «ظاهرا امروز خطی برای برگشت ایرانیان از چین و بازگشت اتباع چینی از ایران باز است که اگر تا فردا ادامه یابد مجدد پیگیری خواهم کرد.»

او با این حال ادامه داد: «البته اجرای این مصوبه در اختیار وزارت بهداشت نیست.»

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، هم عصر شنبه درباره دو پرواز جدیدی که از شهرهای چین به ایران انجام شده گفت: «پروازهای رفت‌وبرگشت به چین تعلیق شده است یعنی خرید و فروش بلیت انجام نمی‌شود و اگر شاهد انجام پروازی هستید به خاطر بازگرداندن ایرانی‌هایی است که در چین مانده و قصد بازگشت به کشور را دارند.»

او ادامه داد:«اگر تصور کسی از تعلیق پروازها به چین این است که هیچ پروازی انجام نمی‌شود، تصور غلطی است.»

روز جمعه پس از برگزاری نشست اضطراری دولت ایران درباره شیوع ویروس کرونا، علی ربیعی، سخنگوی دولت، از لغو موقت پروازهای مستقیم ایران به چین و بالعکس خبر داد و دلیل این تصمیم را «اندیشیدن به تمهیدات بیشتر» اعلام کرد. 

قبل از آن، وزیر بهداشت در توییتر از نامه خود در این زمینه به معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران خبر داد و نوشت: «در‌ نامه‌ای از آقای دکتر [اسحاق] جهانگیری خواستم به وزارت خارجه و وزارت راه ابلاغ کند تا اطلاع ثانوی از ورود هرگونه مسافر از مبدا چین به هر طریقی (هوایی، زمینی و دریایی) جلوگیری شود.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More