شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آخرین اخبار رأی‌گیری برای انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری ایران

 

از ساعت ۸ صبح امروز، جمعه، ۲۹ اردی‌بهشت‌ماه، رأی‌گیری برای انتخابات دوازدهمین دوره‌ی ریاست‌جمهوری، پنجمین دوره‌ی شوراهای اسلامی شهر روستا در ۶۳ هزار و ۵۰۰ شعبه‌ی اخذ رأی در سراسر ایران آغاز شد.

همزمان، رأی‌گیری برای نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی نیز در چهار حوزه‌ی انتخابیه‌ی «اصفهان»، «اهر و هریس»، «مراغه و عجب‌شیر و بندرلنگه» و «بستک و پارسیان» برگزار می‌شود که در این حوزه‌ها، ۹۶ نامزد برای دست‌یابی به چهار کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

براساس اعلام وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران، تعداد واجدان شرایط حضور در انتخابات امروز، ۵۶ میلیون و ۴۱۰ هزارو ۲۳۴ نفر است.

در انتخابات دوازدهمین دوره‌ی ریاست‌جمهوری، از میان ۶ نامزد احرازصلاحیت‌شده ازسوی شورای نگهبان، محمدباقر قالیباف و اسحاق جهانگیری در روزهای آخر تبلیغات انتخاباتی از حضور در عرصه‌ی رقابت نهایی کناره‌گیری کردند و امروز چهار نامزد در آزمون رأی مردم قرار می‌گیرند: مصطفی آقامیرسلیم، ابراهیم رئیسی، حسن روحانی و مصطفی هاشمی‌طبا.

تلویزیون دولتی ایران با پخش تصاویری از حضور گسترده‌ی مردم  پای صندوق‌های رأی خبر می‌دهد و خبرنگاران صداوسیما از اشتیاق مردم برای شرکت در انتخابات گزارش‌هایی از شهرهای مختلف سراسر ایران مخابره می‌کنند.

خبرنگاران «ایران‌ اینترنشنال» در ایران نیز از صف‌های طولانی مقابل حوزه‌های رأی‌گیری در شهرهای مختلف و شور و شوق شدید انتخاباتی در میان مردم خبر می‌دهد.  یکی از خبرنگاران ما می‌گوید که در سعادت‌آباد تهران، افرادی بودند که از ۱۰:۳۰ صبح برای رأی دادن در صف ایستاده بودند و تازه ۳:۱۵ بعدازظهر موفق به رأی‌دادن شده‌اند. 

زمان رأی‌گیری تا ساعت ۶ بعد از ظهر روز جمعه اعلام  شده است، اما معمولاً و مطابق رویه‌ی انتخابات‌های پیشین، احتمالاً این زمان تمدید خواهد شد. 

 

 

  • آیت‌الله خامنه‌ای: مردم هرچه زودتر پای صندوق‌ها بیایند

لحظاتی پس از آغاز رأی‌گیری، طبق روال انتخابات پیشین، آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در حسینیه‌ی محل ملاقات‌هایش، رأی خود را به صندوق‌ انداخت.

 

 

رهبر جمهوری اسلامی، سپس در نطقی کوتاه از «نعمت مردم سالاری و انتخابات» سخن گفت و به مردم توصیه کرد که هر چه زودتر به پای صندوق‌ها بروند.

او گفت که انتخاب رئیس قوه ‌ی مجریه و نمایندگان شوراهای شهر و روستا اموری مهم است و از رأی‌دهندگان خواست با «دقت، ملاحظه و شناخت» در انتخابات شرکت کنند.

 

  • حسن روحانی: فردا روز همدلی و نشاط است

حسن روحانی، صبح امروز با حضور در حسینیه‌ی ارشاد و انداختن رأی خود به صندوق‌، در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه همه‌ی رقابت ها تا پایان امروز خاتمه می یابد، گفت: «فردا روز همدلی، وحدت و نشاط است و همه در کنار هم خواهیم بود». روحانی با اشاره به مشارکت گسترده‌ی مردم در انتخابات گفت: «براساس آن‌چه که در اول صبح به من گزارش دادند، حضور مردم در همه‌ی شهرها و روستاها بسیار خوب است و صفوف طولانی از ابتدای صبح ایجاد شده است. مردم احساس می‌کنند که این رأی برای آنها و سرنوشت خود و فرزندان و حتی نسل‌های آینده‌شان بسیار تأثیرگذار خواهد بود».

 

  • ابراهیم رئیسی رأی خود را به صندوق انداخت

ابراهیم رئیسی

 

ابراهیم رئیسی، نامزد اصلی اصول‌گرایان در انتخابات، پس از حسن  روحانی و مصطفی هاشمی طبا، دیگر نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، رأی خود را در شهر ری به صندوق انداخت. او پیشتر در بیانیه‌ای از حسن روحانی خواسته بود که در مقابل نتیجه‌ی انتخابات «تسلیم» باشد.

 

  • مصطفی میرسلیم  بار دیگر انصراف خود را تکذیب کرد

پس از آن‌که حزب مؤتلفه‌ی اسلامی، شامگاه چهارشنبه‌ی گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با انصراف  مصطفی آقامیرسلیم از نامزدی، از ابراهیم رئیسی حمایت می‌کند، میرسلیم در بیانیه‌ای انصراف خود  را از کاندیداتوری تکذیب کرد. میرسلیم روز جمعه، بیانیه‌ی حزب خود یعنی مؤتلفه‌ی اسلامی درباره‌ی انصرافش از نامزدی انتخابات را «اشتباه» خواند.

 

  • تذکر دادستانی تهران به کانال تلگرامی دولت بهار نزدیک به احمدی‌نژاد

به‌دنبال انتشار عکس تعدادی از حامیان محمود احمدی‌نژاد در حال رأی‌دادن در کانال تلگرامی «دولت بهار»، دادستانی تهران به این کانال تلگرامی تذکر داد. در پی تذکر دادستانی، کانال تلگرامی دولت بهار، نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، روز جمعه اعلام کرد که عکس‌های مربوط به رأی عده‌ای از مردم به آقای احمدی‌نژاد را حذف کرده است.

ساعتی پیش‌تر، وب‌سایت «دولت بهار» عکس تعدادی از حامیان آقای احمدی‌نژاد را منتشر کرده بود که به او رأی داده و عکس برگه‌ی رأی خود را منتشر کرده بودند. محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری سابق، و حمید بقایی، معاون سابق او، برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرده بودند، اما از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شدند.

 

  • محمد خاتمی رأی خود را به صندوق انداخت

محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات

محمد خاتمی، رئیس‌جمهور‌ی اسبق جمهوری اسلامی، با حضور در حسینیه‌ی جماران برای انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر، رأی خود را به صندوق انداخت.

 

  • قالیباف در اردبیل رأی داد

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و نامزد سابق ریاست‌جمهوری که به نفع ابراهیم رئیسی از رقابت‌ انتخاباتی کناره‌گیری کرده است، رأی خود را در شهر اردبیل به صندوق انداخت.

 

  • جهانگیری: امروز حماسه‌ای بزرگ خلق خواهد شد

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری و از نامزدهای انتخابات دوره‌ی دوازدهم ریاست‌جمهوری که در روزهای آخر تبلیغات انتخاباتی از رقابت‌ها کناره‌گیری کرد، صبح امروز پس از انداختن رأی خود در صندوق‌های مستقر در حسینیه‌ی ارشاد، در جمع خبرنگاران گفت: «امروز با حضور مردم پای صندوق‌های رأی، حماسه‌ای بزرگ خلق می‌شود که در تاریخ ماندگار خواهد شد. جهانگیری افزود: «انگیزه‌ای که باعث شد من در نخستین ساعت، پای صندوق‌ رأی بیایم، این است که امروز،‌ روز بزرگی برای ملت ایران است. مردم ما بعد از شنیدن نظرات کاندیداها فرصت انتخاب داشتند و امروز به صحنه آمده اند.»

 

  • قاسم سلیمانی: از هیچ کاندیدایی حمایت نکرده‌ام

قاسم سلیمانی

 

قاسم سلیمانی، فرمانده‌ی سپاه قدس، با حضور در یکی از حوزه‌های ر‌أی‌گیری، رأی خود را به صندوق انداخت. او پیشتر در بیانیه‌ای، هرگونه حمایت از کاندیدای خاص در انتخابات را تکذیب و بر عدم مداخله‌ی نظاميان در سیاست تأکید کرده . او در بیانیه‌ی خود نوشت که هیچ‌وقت از هیچ کاندیدایی حمایت نکرده است: «با توجه به این‌که رأی من کاملاً مخفی بوده و هیچ‌کس از نزدیکانم از این رأی اطلاع ندارند، لذا از هرگونه اظهارنظر و گمانه زنی‌ها خودداری فرمایید.» این درحالی است که رسانه‌های نزدیک به اصول‌گرایان، قاسم سلیمانی را از حامیان ابراهیم رئیسی معرفی می‌کنند و تصاویر او را با رئیسی منتشر کرده‌اند.

 

  • مولوی عبدالحمید رأی خود را به صندوق ریخت

مولوی عبدالحمید

 

مولوی عبدالحمید، روحانی سرشناس اهل سنت، صبح روز جمعه، ۲۹ اردی‌بهشت، رأی خود را به صندوق انداخت. این روحانی اهل سنت قبلاً از حسن روحانی اعلام حمایت کرده بود.

 

  • وزیر کشور: همه‌ی کاندیداها می‌توانند از ستاد انتخابات کشور بازدید کنند

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور جمهوری اسلامی گفت: «همه‌ی کاندیداها می‌توانند در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کنند و از روند فعالیت این ستاد بازدید کنند».

پیش از این، محمدحسین مقیمی، قائم مقام وزیر کشور  هم گفته بود : «در حال حاضر نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور دارند و همه‌ی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، با همراهی وزیر کشور می‌توانند از ستاد انتخابات کشور بازدید کنند».

حسن روحانی، نامزد انتخابات دوره‌ی دوازدهم ریاست‌جمهوری، صبح امروز از ستاد انتخابات کشور بازدیدکرد.

 

  • علی لاریجانی: رأی مردم امانت است

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، با حضور در مسجد حضرت ابوالفضل در قم، رأی خود را به صندوق ریخت و گفت: «تأکیدات تا امروز بر نظم و ترتیب و دقت‌نظر است و رأی مردم، امانتی است که مسؤولان اجرایی با کنترل و نظارت دقیق آن را پیش می‌برند. رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: «امروز شاهد حضور یک‌پارچه‌ی ملت ایران در صحنه و تعیین سرنوشت خودشان هستیم که با توجه به آشفتگی های منطقه‌ای، رویدادی مهم را در پیش داریم.»

 

  • وزیر اطلاعات: مردم در ایجاد  امنیت‌، نقش‌آفرینی کردند

 محمود علوی در شعبه‌ی اخذ رأی وزارت کشور

 

محمود علوی، وزیر اطلاعات از نقش مردم در ایجاد امنیت در فضای انتخاباتی دوازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره‌ی انتخابات شوراهای شهر و روستا خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمود علوی روز جمعه با حضور در شعبه‌ی اخذ رأی وزارت کشور، در جمع خبرنگاران گفت: «تا این لحظه شاهد حضور پرشور، هوشیارانه و آگاهانه‌ی مردم بوده‌ایم .مردم ما همواره در موعد نقش‌آفرینی‌های خود، بهترین و امنیت‌آفرین‌ترین نقش را ایفا کرده‌اند.» او اضافه کرد: «شاید در گذشته، جریانات ضد امنیتی و ضد انقلاب سعی می‌‌کردند به نوعی تهدیدآفرینی کنند، اما در این دوره، شاهد افت این معنا هستیم». او اضافه کرد: «البته نه اینکه نبوده، موارد متعددی بوده، اما ضرورتی ندیدیم این موارد جزئی را به اطلاع مردم برسانیم و احیاناً مایه‌ی تشویش خاطر مردم شویم.»
وزیر اطلاعات  همچنین گفت: «همکاران ما در سطح کشور با هوشیاری تمام شرایط را رصد می‌کنند و با مشاهده‌ی کوچک‌ترین حرکت مشکوکی آن را زیر نظر می گیرند .»

 

  • احمد مسجد جامعی:  در هیچ جای دنیا آنان که رأی نمی‌دهند برنده نخواهند شد

احمد مسجدجامعی

 

احمد مسجدجامعی، نامزد پنجمین انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش،  همراه با فرزندش که به‌عنوان رأی اولی در حوزه‌ی انتخابات حاضر شده بود، در انتخابات شرکت کرد و  با اشاره به رأی‌های خاکستری در انتخابات و تحریم از سوی برخی‌ها گفت:«کسانی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند، برنده نمی‌شوند و در هیچ کجای دنیا افرادی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند، برنده نخواهندشد .»

به گزارش ایسنا، احمد مسجدجامعی صبح امروز در هنگام اخذ رأی در جمع خبرنگاران گفت:« من امروز به‌همراه پسرم بعنوان یک رأی اولی آمدم که به تمامی رأی‌اولی‌ها توصیه کنم حضور و مشارکت جدی در انتخابات داشته باشند، تا بتوانند در سرنوشت کشورشان سهیم باشند.» او با بیان اینکه انتخابات باعث افزایش عزت، قدرت و شکوه کشور است، گفت: «همه‌ی مردم باید هرچه بیشتر در امور کشورشان مشارکت داشته باشند و از همه‌ی مردم می‌خواهم که با شکوه هرچه تمام‌تر در انتخابات شرکت کنند.»

این عضو شورای شهر چهارم، با بیان اینکه حضور گسترده‌ی مردم در انتخابات بسیار مهم است، چراکه نشان‌دهنده‌ی اهمیت مردم به سرنوشت کشورشان است، گفت: « امروز شاهد برگزاری انتخابات شورای شهر نیز هستیم، چراکه انتخابات ریاست جمهوری، انتخاب دولت ملی است و انتخابات شورای شهر، انتخاب دولت‌های محلی است که براساس قانون، اختیارات زیادی در حوزه‌ی اتخاذ مقررات محلی دارند.»

به گفته‌ی این نامزد انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش، انتخابات فرصتی است که هر فردی که به افق ذهنی ما نزدیک‌تر است را انتخاب کنیم و حیف است که از این فرصت استفاده نشود.

 

  • تمدید ساعات اخذ رای در حوزه‌های خارج از کشور

سفارت جمهوری اسلامی ایران در تایلند اعلام کرد که مدت زمان اخذ رأی از ایرانیان مقیم این کشور جنوب شرق آسیا، تا ساعت ۱۹ به وقت محلی تمدید شده است.
سفارت ایران در تایلند علت تمدید یک ساعته‌ی اخذ رأی را استقبال ایرانیان مقیم و مسافران ایرانی از انتخابات و مراجعه‌ی آنها به سفارت اعلام کرد.

همچنین زمان رأی‌گیری در ۶ شهر استرالیا نیز به دلیل استقبال مردم، ۲ ساعت دیگر تمدید شد. ستاد کمیته‌ی مرکزی اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری در استرالیا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل این استقبال، زمان رأی‌گیری را تا ساعت ۲۳ به وقت محلی در این حوزه‌ها تمدید می‌کند.

در خارج از کشور، دوازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، در ۱۰۲ کشور و ۳۱۰ شعبه برگزار می‌شود .

 

  • خبرنگار نیویورک‌تایمز در تهران از خلوت بودن شعبه‌های اخذ رأی در جنوب شهر خبر داد

توماس اردبرینک، خبرنگار نشریه‌ی نیویورک‌تایمز، صبح امروز در حساب توئیتر خود با انتشار عکسی از یک شعبه‌ی اخذ رأی در جنوب تهران، نوشت: «در منطقه‌ی فقیرنشین جنوب شهر تهران، شعبه‌های اخذ رأی همچنان خلوت هستند؛ درحالی‌که در مناطق ثروتمندتر  در شمال شهر، برای رأی دادن، صف‌های طولانی تشکیل شده است و بیشتر افراد حاضر در صف‌ها به روحانی رأی می‌دهند.»  

 

 

اردبرنیک بعدازظهر امروز هم در توئیتی دیگر نوشت که بار دیگر به جنوب تهران رفته است و در آنجا افراد کمی در صف رأی‌گیری هستند و بعضی از شعبه‌های اخذ رأی هم بسیار خلوت‌اند.

 

  • تمدید زمان رأی‌گیری انتخابات تا ساعت ۲۰ امشب

ستاد انتخابات کشور از تمدید زمان رأی‌گیری برای انتخابات دوازدهمین دوره‌ی ریاست جمهوری  تا ساعت ۲۰ امشب خبر داد. این ستاد  با انتشار بیانیه‌ای، مدت زمان اخذ رأی در انتخابات ریاست‌جمهوری را  به مدت دو ساعت، یعنی تا ساعت۲۰ در سراسر کشور تمدید کرد. این تمدید شامل شعب اخذ رأی واقع در خارج از کشور نیز می‌شود.

 

 

  • احتمال ادامه پیدا کردن اخذ رأی تا ساعت ۳ بامداد

 

فرهاد تجری، سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها ضمن بازدید از شعبه اخذ رأی حسینیه ارشاد در جمع خبرنگاران گفت: «از هموطنان تهرانی می‌خواهیم با توجه به ازدحام جمعیت در حسینیه ارشاد به این شعبه اخذ رأی مراجعه نکنند، چون ممکن است اخذ رأی از کسانی که حضور دارند، تا ساعت ۳ بامداد ادامه داشته باشد.»
او  همچنین گفت که احتمال تمدید اخذ رأی هم وجود دارد، اما در این مورد باید شورای نگهبان و وزارت کشور تصمیم بگیرند.

 

 

  • یک نفر مقابل سفارت ایران در بانکوک خود را به آتش کشید

 

فردی در مقابل سفارت ایران در بانکوک، پایتخت تایلند، صبح جمعه در اعتراض به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، خودش را با بنزین به آتش کشید. این فرد پلاکاردی در دست داشت که روی آن نوشته شده بود: «رأی ندهید». او این کار را مقابل افرادی  انجام داد که برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره‌ی ریاست‌جمهوری ایران به سفارت رفته بودند. این فرد بلافاصله به بیمارستان منتقل شده و میزان سوختگی او ۲۰ تا ۳۰ درصد اعلام شده است. هویت او هنوز اعلام نشده است.

 

  • اصغر فرهادی و ایرانی‌ها در کن رای دادند

 

همزمان با برگزاری انتخابات در ایران، سینماگران و ایرانی‌های حاضر در هفتادمین جشنواره‌ی فیلم کن نیز در رأی‌گیری دوازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کردند. خبرگزاری ایسنا گزارش داد که
اصغر فرهادی، کمال تبریزی و فاطمه معتمدآریا ازجمله چهره‌هایی بودند که رأی خود را به صندوق انداختند.

 

  • بقایی به احمدی‌نژاد رأی داد

 

احمدی‌نژاد در انتخابات ۹۶

 

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین ایران و حمیدرضا بقایی، معاون پیشین او که هر دو برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرده و ازسوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده بودند، شامگاه جمعه پای صندوق رأی رفتند و آرای خود را به صندوق انداختند.

به گزارش سایت «دولت بهار»، نزدیک به احمدی‌نژاد، حمید بقایی در حضور همگان نام احمدی‌نژاد را در برگه‌ی رأی خود نوشته و آن را در صندوق انداخته است.

این دو مقام پیشین جمهوری اسلامی ایران برای رأی دادن به مسجد الحسین در نارمک تهران رفته بودند.

 

  • تمدید چندباره‌ی مهلت رأی‌گیری

مهلت رأی‌گیری که پیش‌تر تاساعت ۲۰ تمدید شده بود، یار دیگر تا ساعت ۲۲ و پس از آن تا ساعت ۲۳ (۱۱ شب) تمدید شد.

 

  • مهدی کروبی به حسن روحانی رأی داد

محمد کروبی، فرزند مهدی کروبی ، از نامزدهای ریاست‌جمهوری سال ۸۸ که در حصر به‌سر می‌برد، در حساب توئیتر خود نوشت که صندوق رأى به مکان حصر برده شده  و پدرش رأى خود را به روحانى به صندوق انداخته است.

مهدی کروبی پیش‌تر اعلام کرده بود که به حسن روحانی رأی می‌دهد.

  • میرحسین موسوی و زهرا رهنورد ، رأی خود را به صندوق انداختند

وب‌سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، در حساب توئیتری خود نوشت که میرحسین موسوی و زهرا رهنورد،  رأی خود را در آخرین دقایق مهلت اخذ رأی، در صندوق سیار انداختند.

موسوی و رهنورد، پیش از این اعلام کرده بودند که به حسن روحانی رأی خواهند داد.

 

 

  • اعلام پایان رأی‌گیری از سوی ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور، با صدور اطلاعیه‌ای، پایان رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای اسلامی و میان‌دوره ای مجلس شورای اسلامی را در سراسر کشور اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، براساس این اطلاعیه، ستاد انتخابات کشور از اعضای شعب اخذ رأی خواست که مراجعه‌کنندگانی را  که در صف رأی‌دادن حضور دارند، به داخل شعبه هدایت کنند و سپس در شعبه  را بسته و از حاضرین تا ساعت ۲۴ (نیمه‌شب)  رأی‌گیری به‌عمل آورند؛ سپس درهای خروجی شعبه را ببندند و مرحله‌‌ی شمارش آراء را با اولویت شمارش آرای ریاست‌جمهوری آغاز کنند.
 

 

 

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More