شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

احمد جنتی در انتقاد از روحانی: نباید سپاه را به اسم تفنگ‌دار، زد

 

احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، روز پنجشنبه ۵مرداد، در نشست داخلی این مجلس، در اشاره غیرمستقیم به اظهارات حسن روحانی در مورد گسترش نفوذ سپاه در اقتصاد ایران و لزوم مقابله با انحصارگری این نهاد نظامی گفت: «نباید سپاه را به اسم تفنگ‌دار زد» ، چراکه به گفته او «این سخنان به نوعی پیاده کردن سیاست‌های آمریکاست». به گزارش ایسنا، احمد جنتی با تاکید براینکه سپاه بازوی رهبر است، افزود: «آنان  می‌خواهند به جنگ با رهبری بیایند، اما چون نمی‌توانند با رهبری مقابله کنند، اسم سپاه را می‌برند.»

طی هفته‌‌های گذشته انتقاد حسن روحانی مبنی بر «واگذاری بخش خصوصی به دولت باتفنگ» به تنشی لفظی میان دولت و سپاه پاسداران منجر شد. حسن روحانی در دیدار با فعالان اقتصادی گفته بود: «بخشی از اقتصاد دست یک  دولت بی‌تفنگ بود که آن را به یک دولت باتفنگ تحویل دادیم، این اقتصاد و خصوصی‌سازی نیست.»  اما به نظر می‌رسد این تنش بدنبال دیدارسه روز پیش حسن روحانی با فرماندهان ارشد سپاه و اعلام حمایت از یکدیگر اندکی فروکش کرده است.

انتقادات رئیس مجلس خبرگان از رئیس‌جمهوری اما به همین جا ختم نشد. احمد جنتی در اشاره غیرمستقیم به سخنان حسن روحانی در جریان مبارزات انتخاباتی گفته تصریح کرد: «دشمن می‌خواهد ما بگوییم این نظام در طول ۳۸ سال جز اعدام چیز دیگری نداشته است.»

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت، در جریان یک سخنرانی درکارزار انتخاباتی خود گفت: «مردم آنهایی که در طول ۳۸ سال فقط اعدام و زندان بلد بودند را قبول ندارند. اشاره روحانی به ابراهیم رئیسی، رقیب انتخاباتی او در انتخابات ریاست جمهوری اردیبهشت ۹۶ بود که در اعدام‌های دهه ۶۰ از اعضای کمیته تصمیم‌گیری بود.

 

  • مجلس خبرگان، قلب نظام

احمد جنتی که در انتخابات سال ۹۴ به عنوان شانزدهمین و آخرین منتخب تهران وارد مجلس خبرگان شد، در این نشست از اهمیت این مجلس هم سخن گفت و تصریح کرد: «مجلس خبرگان «قلب نظام» است که اگر وظایفش را به‌درستی انجام ندهد، دیگر اجزای نظام نیز نمی‌توانند کار خود را به‌درستی انجام دهند.»

او با اشاره به اینکه مجلس خبرگان باید به مواردی که ولی‌فقیه روی آن حساسیت دارد، توجه بیتشری نشان دهد، گفت: «مجلس خبرگان با حرکت‌های عادی نتایج ضعیفی به دست می‌آورد، بنابراین ما باید چه فردی و چه به‌صورت جمعی احساس وظیفه کرده و انقلابی عمل کنیم و آن مواردی که رهبر انقلاب روی آن حساسیت دارند را ما به مردم منتقل کنیم.»

 

  • باید فتنه و فتنه‌گر را بشناسیم

به گفته احمد جنتی یکی از این دغدغه‌های آیت‌الله خامنه‌ای مساله «فتنه» است. او  با اشاره به تأکید رهبر جمهوری اسلامی  به مسأله فتنه گفته است: «به‌طور مثال رهبر انقلاب درباره موضوع «فتنه» بیش از صد بار صحبت کردند، پس ما باید روی این قضیه کار کرده و فتنه و فتنه‌گر را بشناسیم و بدانیم که اگر آنان در پست مدیریتی قرار گرفتند چه اتفاقی خواهد افتاد.» فتنه‌گر تعبیری است که در ادبیات جمهوری اسلامی برای معترضان به نتیجه انتخابات ۸۸ از آن استفاده می‌شود.  جنتی تصریح کرد: «مساله براندازی موضوعی نیست که در برهه‌ای مطرح و پس از آن فراموش شود. دشمن به دنبال براندازی نظام است و می‌خواهد این موضوع را از داخل شروع کند.»

 

  • نظام به ۴۰ سالگی نمی‌رسد

احمد جنتی همچنین در این نشست گفته: «بعضی اظهارنظر کردند که نظام جمهوری اسلامی به ۴۰سالگی خود نمی‌رسد و می‌خواهند فاتحه انقلاب و نظام را تا چند سال دیگر بخوانند.» وی افزود: «ما باید به مردم بگوییم که مساله اصلی دشمن مقابله با اصل اسلام و نظام است و مسائل دیگر در حاشیه قرار دارد.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More