شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بازداشت مدیر ساختمان کلینیک سینا اطهر و احضار چهار نفر دیگر؛ بازجویی از مدیر عامل و چند مدیر

مدیر ساختمان کلینیک سینا اطهر پس از انفجار و آتش‌سوزی در این بیمارستان بازداشت شد و چهار نفر دیگر احضار شده‌اند.

علی القاصی، دادستان تهران، خبر داد که  که دستور احضار پنج نفر از مقصران احتمالی این حادثه صادر شده و یک نفر در این رابطه بازداشت شده است. او به هویت افراد بازداشت شده و سمت آنان اشاره نکرد.

در همین حال حمیدرضا گودرزی، معاون انتظامی امنیتی استانداری تهران، گفت که چند نفر از جمله رییس ساختمان بازداشت شده‌اند.

حمید هداوند، جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ، نیز خبر داد که مدیرعامل، مدیر داخلی، مدیر تصویربرداری و متصدی سانترال کلینیک بیمارستان در حال بازجویی هستند.

او گفت که پس از بازجویی و در صورت صدور دستور قضایی، این چهار نفر بازداشت خواهند شد. 

در حادثه آتش‌سوزی و انفجار در مرکز درمانی سینا اطهر، در خیابان شریعتی تهران، ۱۹ نفر، شامل ۱۵ زن و ۴ مرد، کشته شدند.

کانال سازمان نظام پزشکی اعلام کرد که بیش از نیمی از جان‌باختگان پزشکان و کادر اتاق عمل هستند.

منصور درجاتی، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران،‌ تجمع کپسول‌های اکسیژن و نگهداری نامناسب آن‌ها را دلیل این حادثه ذکر کرد.

او مناسب نبودن شرایط این کلینک و دیگر ساختمان‌های قدیمی را به عدم «نظارت شهرداری،‌ آتش‌نشانی،‌ استاندارد و نهادهای ناظر بالادستی» مرتبط دانست.

درجاتی همچنین سخنان برخی مقامات را که نشت گاز و اتصال برق را دلیل این حادثه ذکر کرده بودند، رد کرد.

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران نیز از سازمان آتش‌نشانی خواست با افزایش نظارت و بهبود اطلاع‌رسانی از تکرار حوادث مشابه جلوگیری کند.

حسن روحانی، رییس جمهور ایران، نیز در پیامی ابراز امیدواری کرد که «با اعمال تدابیر و نظارت‌های لازم، هرگز شاهد تکرار چنین حوادث غم‌انگیزی در کشور نباشیم».

پس از آتش سوزی در ساختمان پلاسکو نیز مقامات دولت و شهرداری خواستار افزایش نظارت برای جلوگیری از حوادث مشابه شده بودند.

استاندارد نبودن این ساختمان در مقابل آتش‌سوزی و وجود کپسول‌های گاز از جمله دلایل حادثه آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو اعلام شده بود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More