شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

برگزاری همایش گروه شبه‌نظامی «فاطمیون» در مشهد

 

همایش لشکر فاطمیون، متشکل از نیروهای افغان وابسته به سپاه قدس، شامگاه پنج‌شنبه در حرم امام هشتم شیعیان در مشهد برگزار شد.

به گزارش رسانه‌های ایران، در این مراسم نمایندگان تعدادی از گروه‌های نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی از جمله شیخ اکرم برکات‌، معاون حسن نصرالله و خالد بکداش، عضو شورای مرکزی جهاد اسلامی فلسطین، سخنرانی کردند.

عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین، نیز یک پیام تصویری به این همایش ارسال کرده بود. 

نصر الشمری، سخنگوی مقاومت اسلامی نجباء، نیز در یک پیام تصویری اعلام کرد که هدف فاطمیون و نجباء «نابودی اسرائیل» است.

در همین همایش سید الیاس، یکی از فرماندهان ارشد لشکر فاطمیون، گفت که «جز به اخراج آمریکا از منطقه و انتقام خون» قاسم سلیمانی رضایت نخواهیم داد.

او اضافه کرد: «فاطمیون با درک شرایط امروز جهان، به رزم نظامی بسنده نکرده و با ورود موثر در حوزه فرهنگ و اجتماع و تربیت نیرو سعی بر مقابله تام و تمام به جبهه فرهنگی غرب و استکبار دارد و این مسیر پراهمیت را بی‌تردید توسعه خواهد داد.»

لشکر فاطمیون، یکی از گروه‌های شبه‌نظامی است که تحت حمایت حکومت ایران در سوریه و در کنار نیروهای دولتی این کشور می‌جنگد.

شاه‌حسین مرتضوی، سخنگوی دولتی افغانستان پیشتر در گفت‌وگویی اختصاصی با تلویزیون ایران اینترنشنال از درخواست دولت این کشور از جمهوری اسلامی برای انحلال گروه فاطمیون خبر داده بود.

او گفته بود که استفاده از شهروندان افغان در جنگ نیابتی با قوانین بین‌المللی سازگاری ندارد.

به گفته فرماندهان لشکر فاطمیون این لشکر تاکنون ۲ هزار کشته در جنگ سوریه داشته است. به گزارش «افق افغان» آمار کشته‌های این گروه شبه‌نظامی بسیار بیشتر از آمار رسمی‌است که این گروه اعلام کرده است.

 ناظران و فعالان حقوق بشر همواره از اقدام جمهوری اسلامی برای بهره‌برداری از وضعیت بد اقامت و معیشتی پناهجویان افغان در ایران برای جذب آنان به شرکت در درگیری‌های منطقه از جمله سوریه انتقاد کرده‌اند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More