شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حدادعادل:واگذاری خانه ۲۰۰میلیاردی و زمین ۴۰۰میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به مدرسه من با دستور رهبر بود

غلامعلی حدادعادل در واکنش به سخنان پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان، درباره «ملک ۲۰۰ میلیارد تومانی و زمین ۴۰۰ میلیارد تومانی که در اختیار حدادعادل و مدرسه فرهنگ» قرار گرفته است، گفت که واگذاری هر دو مورد با موافقت و دستور علی خامنه‌ای به بنیاد مستضعفان انجام شده است.

پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان، هفته گذشته در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که ارزش ملکی که غلامعلی حدادعادل از سال ۱۳۷۲ در خیابان فرشته از بنیاد مستضعفان برای دایر کردن مدرسه فرهنگ اجاره کرده، امروز بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است، اما او اجاره بهای آن را به روز نمی‌پردازد و تاکنون حاضر نشده این ملک را با وجود کش و قوس‌های فراوان به بنیاد بازگرداند.

فتاح در همان برنامه تلویزیونی گفت که علاوه بر ملک خیابان فرشته، حدادعادل زمین دیگری به مساحت هشت هزار متر مربع از بنیاد گرفته بود که در آنجا شعبه‌ای از مدرسه فرهنگ را بسازد. او گفت که ارزش این زمین ۴۰۰ میلیارد تومان است و چون در منطقه هروی و بر روی گسل، حدادعادل نتوانست مجوز ساخت مدرسه را بگیرد و زمین را به تازگی به بنیاد برگردانده است.

غلامعلی حدادعادل، که مشاور عالی علی خامنه‌ای و پدر همسر مجتبی خامنه‌ای است، پس از بیش از یک هفته سکوت، روز دوشنبه ۲۷ مرداد گفت در واکنش به سخنان رییس بنیاد مستضعفان، گفت که پرویز فتاح با بردن نام حدادعادل و ذکر موضوع  قطعه زمین ۴۰۰ میلیارد تومانی و حدادعادل خانه‌ای با قیمت ۲۰۰ میلیارد در اختیار دارد که باید برگرداند دو شبهه ایجاده کرده اول اینکه در سال‌های گذشته هرج و مرج کاملی بر بنیاد حاکم بوده و دوم اینکه حدادعادل برای مدرسه شخصی خود به املاک مستضعفان دست‌اندازی کرده است.

در ادامه حدادعادل به صراحت واگذاری ملک ۲۰۰ میلیارد تومانی و زمین ۴۰۰ میلیارد تومانی از اموال بنیاد به خودش را ناشی از دستور مستقیم علی خامنه‌ای عنوان کرد. او خطاب به رییس بنیاد مستضعفان گفت: «آقای فتاح از شما می‌پرسم آیا نمی‌دانستید که مدرسه فرهنگ بعد از اطلاع مقام معظم رهبری از وضع نابهنجار رشته علوم انسانی در آموزش و پرورش با توصیه موکد ایشان برای احیای این رشته ایجاد شده و ایشان با تصدیق ضرورت امر به مسئولان امر وقت بنیاد دستور داده‌اند برای تاسیس و اداره این مدرسه کمک کنند و کمک بنیاد در سال ۱۳۷۲ این بود که خانه‌ای در اختیار مدرسه قرار دادند که همان خانه‌ای است که شما در برنامه تلویزیونی به آن اشاره کرده‌اید.»

پدر همسر مجتبی خامنه‌ای همچنین درباره زمین ۴۰۰ میلیارد تومانی نیز گفت: «آقای فتاح از آنجا که خانه‌ای که مدرسه شد برای مدرسه مناسب نبود، مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۴ با همه احتیاطی که در باب استفاده از بیت‌المال دارند با توجه به اساسنامه موسسه فرهنگ که در آن قید شده بود اموال مدرسه متعلق به شخص نیست بلکه به بیت‌المال تعلق دارند موافقت کردند زمینی از بنیاد در اختیار موسسه قرار گیرد تا پس از ساخت مدرسه در آن، خانه قبلی به بنیاد برگردد.»

حدادعادل گفت که این زمین از سال ۱۳۷۴ در اختیار مدرسه‌ خانوادگی‌شان بوده و دلیل بازگرداندن آن را نیز قرار گرفتن زمین روی گسل اعلام کرد و گفت: «به جهت مشکلات اداری و مالی کار ساخت مدرسه به تعویق افتاد و در سال‌های اخیر معلوم شد به علت قرار گرفتن زمین روی گسل زلزله امکان ساخت مدرسه در آن وجود ندارد و مؤسسه فرهنگ در سال ۹۸ اعلام کرد که این زمین را به بنیاد برمی‌گرداند.»

 

حدادعادل: فرزند پرویز فتاح نیز در مدرسه فرهنگ درس می‌خواند، فرزندانم حقوق ناچیز می‌گیرند

در بخشی از پاسخ حدادعادل به رییس بنیاد مستضعفان، او گفت که فرزند پرویز فتاح نیز در مدرسه خانواده حدادعادل یعنی مدرسه فرهنگ درس خوانده است.

غلامعلی حدادعادل که مدارس فرهنگ از سوی او راه‌اندازی شده و با مدیریت همسرش طبیه ماهروزاده و فرزندانش اداره می‌شود، حقوق دریافتی فرزندانش از مدرسه خانوادگی خودشان را بسیار ناچیز عنوان کرد و گفت که یکی از فرزندان من که دکترای نانوتکنولوژی دارد در ازای کار تمام وقت، تنها ماهی دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند و فرزند دیگر من که در دو رشته فوق لیسانس دارد در ازای بیش از سه روز کار در هفته ماهی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حقوق دارد.

پیشتر گزارش‌هایی درباره تحصیل فرزند مجتبی خامنه‌ای، نوه حدادعادل و علی خامنه‌ای، نیز در مدارس فرهنگ منتشر شده بود. غلامعلی حدادعادل به طور ضمنی این خبر را نیز تایید کرد و گفت که «حتی برای فرزندان و نوه‌های خود من که در این مدرسه درس خوانده‌اند شهریه پرداخت شده است.»

 

جنجال سخنان طیبه ماهروزاده؛نپرداختن اجازه معوق  ۹ هزار سکه‌ای از سوی یکی از حواریون انقلاب

پاییز سال گذشته نیز مدارس تحت مدیریت خانواده حدادعادل پس از سخنان طیبه ماهروزاده در یک برنامه تلویزیونی خبرساز شد.

 طیبه ماهروزاده که مادر زن مجتبی خامنه‌ای و مادر عروس رهبر جمهوری اسلامی است در این مصاحبه گفت: «کلا با تاسيس مدارس غيرانتفاعی مخالف بودم اما خودم مدرسه غیرانتفاعی تاسیس کردم، چرا؟ چون پسرمان [فریدالدین حدادعادل] خواست از رشته ریاضی به علوم انسانی برود و در تمام تهران یک مدرسه از نظر محیطی سالم پیدا نکردیم.»

این اظهارات همسر حدادعادل با واکنش‌های گسترده‌ای مواجه شد از جمله امیرحسین فتاح، فرزند پرویز فتاح، در توییتی نوشت که ملک مدرسه حدادعادل متعلق به بنیاد مستضعفان است و سال‌هاست که اجاره‌ای بابت آن پرداخت نشده است.

فریدالدین حدادعادل، در واکنش به این توییت، گفت که در وقت مناسبی در ملک مدرسه توضیح خواهد داد، اما قبل از آن باید مشخص شود که چرا فرزند رییس بنیاد مستضعفان اطلاعات کاری پدرش را در اختیار دارد و می‌تواند آن را منتشر کند.

اشاره توییت فرزند رییس بنیاد مستضعفان به همان ملکی بود که مدرسه دخترانه فرهنگ در منطقه الهیه در آن مستقر است و اکنون با گذشت چند ماه، خود پرویز فتاح در یک برنامه تلویزیونی جزییات بیشتری از آن را بیان کرد.

پاییز گذشته در جریان خبرساز شدن این ملک رسانه‌های ایران ارزش آن اجاره پرداخت نشده این ملک را با سکه برآورد کردند و نوشتند که میزان اجاره‌بهای معوق این ملک از سال ۱۳۷۲ تاکنون معادل ۹ هزار سکه طلاست.

روزنامه جوان چند روز بعد از واکنش‌های گسترده به موضوع چگونگی تاسیس و امکانات مدارس فرهنگ، نوشت که غلامعلی حدادعادل یکی از ۵۰ نفر حواریون اصلی انقلاب اسلامی است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More