شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

خبرهای ضد و نقیض درباره شنود مکالمات معاونان شهردار تهران

 

هم‌زمان با برخی تغییر و تحولات در شهرداری تهران و در حالی که پیش از این مساله شنود مکالمه‌های دو تن از معاونان شهردار تهران از سوی برخی مدیران شهرداری مطرح شده بود، این مساله از سوی حجت‌الله میرزایی، که نخستین بار به نقل از او چنین خبری منتشر شد، تکذیب شده است.

میرزایی، که معاون سابق برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران است، امروز سه‌شنبه در توییتی نوشت «ادعای شنود» از طرف کسانی مطرح شده که «امید و اعتماد مردم را برای موفقیت اصلاح‌طلبان نشانه گرفته‌اند» و در حال حاضر «ادعای شنود در شهرداری آخرین تیر ترکش برای تزریق بی‌ثباتی، بی‌اعتمادی و تخریب سرمایه اجتماعی درون و بیرون شهرداری است».

پیش از این وب‌سایت اقتصاد آن‌لاین به نقل از میرزایی نوشته بود که دلیل برکناری او شنود مکالماتش از طرف شهردار تهران بوده است: «آقای افشانی گفته‌اند که من تلفن معاونانم را شنود می‌کنم و فهمیدم که برخی از آن‌ها پشت من حرف می‌زنند».

رسانه‌های خبری روز گذشته نوشته بودند که دلیل برکناری میرزایی و محمدعلی کریمی، مدیر روابط عمومی شهرداری تهران، آن بود که «یک فایل صوتی که در آن کریمی (روابط عمومی) و میرزایی در حال رایزنی برای جانشینی افشانی هستند به دست شهردار تهران رسیده و دلیل حذف ناگهانی این دو از سمت‌های خود همین فایل صوتی است».

طی یک هفته اخیر محمدعلی کریمی و حجت‌الله میرزایی از سمت‌های خود در شهرداری تهران برکنار شده و پوریا سوری و سکینه امانی جای آن‌ها را گرفتند.

خبر شنود مکالمه‌های معاونان شهردار، از سوی کانالی که منتسب به شهردار تهران خوانده می‌شود هم تکذیب شد و در آن اعلام شد حق افشانی برای پیگرد قانونی محفوظ است.

با وجود این تکذیب‌ها یاشار سلطانی، روزنامه‌‌نگار، در توییتی، ضمن تایید مساله شنود، نوشت که این اتفاق برای «تحریک شهردار» تهران رخ داده و برای عزل برخی از مدیران شهرداری «از شنود غيرقانونی تلفن و پيامك آنها در جهت اثبات عدم وفاداريشان به افشانی» استفاده شده و به همین دلیل «دست‌كم دو مدير ارشد شهرداری عزل شده‌اند».

به ادعای سلطانی در حال حاضر «نهادهای نظارتی» کار خود را برای «چگونگی دسترسی افشانی به شنودهای غيرقانونی» آغاز کرده‌اند.

هم‌زمان محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران هم در پاسخ به سوالی پیرامون مساله شنود در شهرداری تهران، گفت: «این یک سوتفاهمی بود که با صحبت‌های بعضی از افراد اتفاق افتاده و بنده پیگیری و رسیدگی خواهم کرد ولی شنود از صدر اسلام تا کنون مطرح بوده و زن و شوهرها هم از شنود علیه هم استفاده می‌کنند».

اتفاق‌های اخیر در شهرداری تهران در حالی رخ می‌دهد که پس از تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان، اعلام شد که محمدعلی افشانی، شهردار تهران، از جمله افراد بازنشسته‌ای است که باید پست خود را ترک کند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More