شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل: برنامه موشکی ما مطلقا غیرقابل مذاکره است

 

در بخشی از بیانیه دفتر نمایندگی ایران که شامگاه سه‌شنبه ۲۵ تیر منتشر آمده است: «موشک‌های ایران به هیچ وجه با هیچ کسی و هیچ کشوری در هیچ زمانی مذاکره شدنی نیستند.»

علیرضا میریوسفی، مسئول مطبوعاتی دفتر نمایندگی ایران در نیویورک، نیز در موضع‌گیری مشابه در واکنش به گزارش‌های برخی از خبرگزاری‌ها گفت «برنامه موشکی ایران تحت هیچ شرایطی و با هیچ کشوری قابل مذاکره نیست.»

پیشتر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه در نشست کابینه دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، گفته بود که به دنبال تحریم‌های اقتصادی، ایران حاضر شده که درباره برنامه موشکی‌ خود مذاکره داشته باشد.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، نیز روز سه‌شنبه در جلسه کابینه خودش گفت بود که ایران نبایستی دست به آزمایش‌ موشک‌های بالستیک بزند.

ایران می‌گوید این بخش از صحبت‌های وزیر خارجه آمریکا، ناشی از برداشت‌ها یا گزارش‌های غلط از مصاحبه روز دوشنبه محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، با شبکه خبری ان.بی.سی آمریکا است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه در گزارشی به نقل از گفته‌های ظریف در مصاحبه با ان.بی.سی نوشته بود که امکان مذاکره بر سر برنامه موشکی ایران وجود دارد.

ایران می‌گوید این بخش از مصاحبه روز دوشنبه ظریف با شبکه ان.بی.سی به طور کامل نقل نشده است و موجب موضع‌گیری‌های بی‌پایه مقام‌های آمریکایی شده است. ظریف در مصاحبه خود گفته است که اگر آمریکا مایل به گفت‌وگو بر سر برنامه موشکی ایران است؛ ابتدا بایستی فروش سلاح به منطقه، که شامل فروش موشک‌ می‌شود، را متوقف کند.

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه، نیز در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر با اشاره به همین موضوع نوشت: « پاسخ ظریف به مجری ان. بی. سی دقیق، هوشمندانه و به قول اهل فن «تعلیق به محال» بود. هم توپ را در زمین آمریکا انداخت و هم به جای موضع تدافعی، موضوع فروش تسلیحات آمریکا به کشورهای منطقه را به چالش کشید.»

مقام‌های مختلف دولتی و نظامی در ایران، بارها اشاره کرده‌اند که «برنامه موشکی ایران»، بخشی از سیاست‌های دفاعی جمهوری اسلامی به شمار می‌رود و به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More