شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دیدار شاهزاده رضا پهلوی با سیاست‌گذاران ایالات متحده، نامه جمعی از ایرانیان به ترامپ

شاهزاده رضا پهلوی در دیدار با چند تن از سناتورها و سیاستگذاران ایالات متحده خواهان تحریم نهادها و افراد مسئول در قطع و سانسور اینترنت در ایران و حمایت موثر آمریکا از مردم ایران شد. همزمان جمعی از فعالان سیاسی ایرانی در نامه‌ای سرگشاده به رییس جمهوری آمریکا، خواهان تحریم صداوسیما و پخش ماهواره‌ای شبکه‌های آن و همچنین منع دسترسی مقامات جمهوری اسلامی به شبکه‌های اجتماعی شدند.

شاهزاده رضا پهلوی روز پنج‌شنبه پس از دیدار با چند تن از سناتورها و سیاست‌گذاران ایالات متحد، گفت:«در دیدار با سناتور رند پال و سیاست‌گذاران آمریکایی بر لزوم فراهم کردن حمایت‌ فنی و ابزارهای توانمندسازی بیشتر برای مردم ایران تاکید کردم و خواهان تحریم صداوسیما و نهادها و افراد مسئول در قطع و سانسور اینترنت در ایران شدم.»

او گفت: «در دیدار با سیاست‌گذاران آمریکایی، تصریح کردم که رژیم در وحشی‌گری و خون‌ریزی و بی‌شرمی هیچ‌ حد و مرزی ندارد و انفعال در حمایت موثر از مردم ایران، یک فرصت‌سوزی بزرگ خواهد بود.»

همزمان جمعی از فعالان سیاسی ایرانی در نامه‌ای سرگشاده به دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، خواستار تحریم صداوسیما و محرومیت مقامات جمهوری اسلامی از شبکه‌های اجتماعی شدند.

نویسندگان این نامه با اشاره به اعتراضات سراسری در ایران علیه «رژیم سرکش جمهوری اسلامی»، به قطع کامل چند روزه اینترنت در ایران اشاره و تاکید کردند که گزارش‌های نگران کننده حاکی از آن است که مردم معترض دور از چشم جهانیان کشته شده‌اند.

نویسندگان نامه با تاکید بر اینکه «اینترنت با هدف تسهیل سرکوب خونین مردم معترض از سوی رژیم اسلامی قطع شده است»، خطاب به رییس جمهوری آمریکا نوشتند که ما از دولت آمریکا می‌خواهیم تحریم‌های كاملی را در مورد اصلی‌ترین دستگاه تبلیغات جمهوری اسلامی یعنی صداوسیما و همچنین همه شرکت‌های پخش‌کننده برنامه‌های ماهواره‌ای صدا و سیما اعمال کند.

علاوه بر این، امضا کنندگان این نامه با تاکید براینکه «مقامات رژیمی که مردم خود را از دسترسی به اینترنت محروم می‌کنند، شایسته دسترسی به شبکه‌های اجتماعی نیستند»، از دونالد ترامپ خواستند مقام‌های جمهوری اسلامی را از دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و تکنولوژی‌های ارتباطی جهان آزاد مانند توییتر، فیس‌بوک، یوتیوب، جی‌میل و سایر خدمات گوگل محروم کند و صفحات وب مقام‌ها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌های جمهوری اسلامی نیز دست‌کم در ایالات متحده آمریکا محدود کند.

نویسندگان این نامه به رییس جمهوری جمهوری آمریکا  تاکید کردند که «قطع اینترنت رژیم فاسد ایران» در قبال اقدام مقام‌های جمهوری اسلامی در قطع دسترسی مردم ایران به اینترنت، می تواند ارسال این پیام باید که جهان آزاد طرف مردم ایران است، نه طرف ستمگران بر آن‌ها.

نویسندگان این نامه تاکید کردند که در این دوره حساس تاریخی که منافع ملی مردم ایران و آمریکا همسو شده، زمان آن است که ایران به آزادی و دموکراسی برسد چرا که یک ایران آزاد و دموکراتیک می‌تواند به عامل ثبات در این منطقه بی‌ثبات تبدیل شود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More