شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رئيس گروه اقدام ایران: وقت متوقف کردن فعالیت‌های مخرب ایران رسیده است

برایان هوک رئيس گروه « اقدام ایران» امروز در یک سخنرانی در دانشگاه «هودسن» در شهر واشنگتن بر تصمیم کاخ سفید به اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران تاکید کرد. او در این سخنرانی گفت  آمریکا به دنبال متوقف کردن  روند صادرات نفت ایران است. هوک ایران را متهم به هدایت فعالیت‌های تروریستی در منطقه کرد و گفت آمریکا قصد دارد منابع مالی تهران برای توسعه‌ فعالیت‌های موشکی ،حمایت از گروه‌های نظامی و حملات سایبری را هدف قرار دهد.  

 

بخش‌هایی از سخنرانی برایان هوک: 

* ایالات متحده آمریکا، ایران را مسئول هر حمله‌ای می‌‌داند که باعث کشته شدن شهروندان آمریکا شود

*  وزیر امور خارجه آمریکا کارزاری را برای فشار علیه ایران به راه انداخته است. ما از تمام توان خود برای اعمال تحریم‌ها استفاده می‌کنیم.

* ما در ماه می ۵ نفر را به لیست تحریم‌ها اضافه کردیم که به ارسال قطعات موشکی به ایران کمک می‌کردند. 

* حالا ما تلاش می‌کنیم تولید و فروش نفت ایران را به صفر برسانیم تا ایران نتواند منابع مالی را برای فعالیت‌های خود فراهم کند.

*ایران یا تمام اقتصاد خود را از دست می‌دهد یا باید با جامعه بین‌المللی همراهی کند. ما با متحدان خود همکاری می‌کنیم تا ایران را وادار کنیم از گسترش فعالیت‌های نظامی خود عقب‌نشینی کند. 

*ما اشتیاق ایران را برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متوقف خواهیم کرد. ما از تمام کشورهایی که دیگر نمی‌توانند فعالیت‌های ایران را تحمل کنند می‌خواهیم که به ما بپیوندند.

*ما به همه می‌گوییم که مردم ایران اولین قربانیان ظلم حکومت ایران هستند. 

*ما یک طرح کامل برای توقف ایران داریم و از جمهوری اسلامی می‌خواهیم مثل یک کشور نرمال رفتار کند. 

*  وقت آن رسیده که ایران را در فعالیت‌های مخربی که دارد متوقف کنیم.

* دولت ایران می‌فهمد که ما فضای زیادی برای مقابله با اقدام‌های آنها در منطقه داریم. ما شواهد زیادی درباره موشک‌ها داریم و روی یکی از موشک‌ها به فارسی نوشته شهید بخاری 

 * بعضی از کشورها می‌خواهند مذاکره با ایران را محدود به برنامه موشکی کنند. اگر ما می‌خواهیم یک خاورمیانه آرام داشته باشیم باید ایران را متوقف کنیم. 

* ما در تماس دائم با متحدانمان در منطقه هستیم که نگرانی‌شان از توسعه موشک‌های بالستیک ایران روز به روز بیشتر می‌شود. 

*  اشتباه بزرگی بود که ما مساله موشک‌های بالستیک را در توافق اتمی نیاوردیم. 

* ما به دنبال یک توافق چندجانبه با ایران هستیم. توافق قبلی چندجانبه نبود. ما می‌خواهیم یک قرارداد پایدار و طولانی با ایران داشته باشیم که حتی الحاقیه‌ منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را هم شامل می‌شود.

* ایران خطری برای صلح و ثبات بین‌المللی است و ما با کشورهای مختلف برای توقف ایران همکاری خواهیم کرد. 

* هدف ما رساندن صادرات نفت ایران به صفر است. ببینید اقتصاد ایران کاملا غیر شفاف است. آنها می‌خواهند به تروریسم بین‌المللی کمک کند. ۱۷۰ کمپانی بین‌المللی از قصد خود برای ترک ایران خبر داده‌اند. ما تلاش می‌کنیم منابع مالی را هدف قرار دهیم.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More