شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

روحانی در جلسه هیات دولت: سنگ‌اندازان در راه لغو تحریم‌ها توبه کنند

حسن روحانی، رییس جمهور ایران، مخالفان خود را متهم کرد به دلیل رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری، در راه لغو تحریم‌های آمریکا«سنگ‌اندازی» می کنند.

روحانی گفت: «امیدواریم اقلیتی که در راه سنگ‌اندازی در انجام این کار هستند، در ایام ماه شعبان توبه کنند.»

او دلیل تلاش جناح مقابل برای تاخیر در لغو تحریم‌های آمریکا را انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ دانست و این اقدام را «خیانت بزرگ» خواند.

روحانی تاکید کرد:«هر جناح، جریان و گروهی که برداشتن تحریم‌ها را یک ساعت به عقب بیندازد، برایش ننگ ابدی در تاریخ ایران باقی می‌ماند.»

او همچنین گفت شرایط برای شکسته شدن تحریم «از هر زمان دیگر آماده‌تر است» و سال ۱۴۰۰، سال لغو تحریم و مهار کرونا خواهد بود.

رییس جمهور ایران پیش از این نیز مخالفان خود را متهم کرده بود که قصد دارند با هدف پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ، لغو تحریم ها را تا پایان دولت او به تاخیر بیندازند.

او روز پنجشنبه ۱۳ آذرماه در واکنش به مصوبه مجلس برای افزایش غنی سازی گفته بود: «عجله نکنیم و هول نشویم که کاری انجام دهیم. اگر دولت موفقیتی به دست آورد آن را تقدیم شما می کند. غصه نخورید که این دولت مسائل را حل کرده و تمام می کند، نه شما حل کنید.»

با وجود این مخالفت ها دولت در نهایت اعلام کرد مصوبه مجلس را اجرا می‌کند.

همچنین در حالی که آمریکا و اروپا خواستار بازگشت جمهوری اسلامی به میز مذاکرات و اجرای کامل تعهدات هسته ای خود هستند سپاه پاسداران روز ۲۵ اسفند، آنچه را «شهر موشکی جدید» نیروی دریایی خود خواند به نمایش گذاشت.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More