شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سخنگوی صنعت برق: بازگشت مزارع مجاز استخراج رمزارز از مهر، برق ماینرهای غیرمجاز معادل مصرف سه استان بود

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، با اعلام اینکه مزارع مجاز استخراج رمزارز از ابتدای مهر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، گفت که ماینرهای توقیف شده در چند ماه گذشته به اندازه مصرف برق ۳ استان برق مصرف می‌کردند.

مقام‌های وزارت نیر و شرکت توانیر در چند ماه گذشته و با افزایش خاموشی‌ها و قطع اعلام نشده برق که نارضایی و اعتراضات عمومی را در پی داشت، از مزارع استخراج رمزارزها به عنوان یکی از دلایل اصلی افزایش مصرف برق و دلیل عمده قطع برق یاد می‌کردند.

با این حال مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در آخرین روزهای مرداد ماه گفت که مزارع مجاز استخراج رمزارز از ابتدای مهر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و امیدواریم مشکل برق تا آن زمان برطرف شود.

سخنگوی صنعت برق همچنین گفت که تاکنون ۲۱۲ هزار و ۳۷۳ ماینر غیرمجاز توقیف شده است. او افزود که برق مصرفی میانرهای توقیف شده معادل تولید یک نیروگاه ۸۰۰ مگاواتی بوده است که به اندازه مصرف برق سه استان ایران است.

رجبی مشهدی همزمان گفت که برق مشترکانی که به صورت  غیرمجاز اقدام به استخراج رمز ارز کنند تا زمان تعیین تکلیف توسط دستگاه قضایی قطع باقی خواهد ماند و لازم است مشترکان در شرایط کنونی محدودیت تامین برق نسبت به خاموش کردن تجهیزات اقدام کنند و مجوزهای قانونی را از وزارت صنعت،معدن و تجارت و شرکت‌های برق اخذ کنند.

سخنگوی صنعت برق توضیحی درباره میزان برق مصرفی از سوی واحدهای مجاز استخراج رمزارز ارائه نکرد ولی گفت که به دلیل درپیش بودن موج گرما در هفته‌های آینده همچنان احتمال خاموشی‌های اعلام نشده وجود دارد و به همین دلیل همچنان «پایداری شبکه برق و تامین برق همه مشترکان نیازمند همکاری مردم» است.

همزمان محمدحسن متولی‌زاده، مدیر عامل شرکت توانیر، نیز اعلام کرد که در هفته آینده به دلیل محدودیت در تولید برق نیروگاه‌های برق آبی و بالا بودن تقاضای مصرف،نیازمند اتخاذ تدابیر لازم و استمرار برنامه‌های مدیریت بار،]خاموشی‌ها[هستیم.

مدیر عامل شرکت توانیر  البته تاکید کرد که «با توجه به  ایام محرم، استمرار تامین برق در این روزها باید مورد توجه قرار گیرد.»

اشاره مدیرعامل توانیر به تامین برق مساجد و هیات‌های مذهبی در طول دهه اول و دوم محرم است که مراسم هزاران هیات مذهبی در جریان آن مراسم برگزار می‌کنند.

این درحالی است که از اردیبهشت ماه تاکنون، با وجود شرایط کرونا گزارش‌های متعددی از قطع برق بیمارستان‌ها و در مواردی گزارش‌هایی از جان‌باختن بیماران بستری در آی‌سی‌یو‌ها و همچنین بیماران با حال وخیم که در منازل در اثر پیامد قطع برق منتشر شده است.

با این حال محمدحسن متولی‌زاده ، مدیر عامل شرکت توانیر وزارت نیرو شرکت تحت امر خود را در دنیا بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: «کشور و مجموعه برقی در دنیا قادر نیست این حجم از ناترازی را مدیریت کند که همکارانم آن مدیریت کردند و البته مردم هم سختی‌هایی را تحمل کردند.»

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More