شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

قطع گسترده و اعلام نشده برق در تهران، کرج و شمار دیگری از شهرهای ایران در اوج گرما

مناطق گسترده‌ای تهران و کرج شامگاه شنبه تا ساعات بامداد یک‌شنبه با قطعی برق و ساعت‌ها خاموشی اعلام نشده مواجه شدند.

  بنابر گزارش‌ها، قطعی  گسترده برق در تهران از ساعت یازده شب و به شکل اعلام نشده رخ داد و شهروندان تهران  در برخی مناطق تا پنج ساعت با خاموشی بدون اعلام قبلی مواجه شدند.

این درحالی است که طبق جدول ارائه شده خاموشی‌ها، شرکت توزیع برق تهران اعلام کرده بود که آخرین بازه قطعی برق بین ساعات ۲۰ تا ۲۲ شنبه شب است.

 به گفته منابه محلی، در خاموشی‌ها شنبه شب و بامداد یک‌شنبه برق مناطق گسترده‌ای از غرب تهران از جمله بلوار مرزداران، آریاشهر، شهرک غرب، فلکه صادیقه، تهرانسر، در مناطق شرق و شمال شرق تهران از جمله بلوار ارتش و میدان شهدا و در مناطق مرکزی پایتخت از جمله میدان هفت تیر، برج‌های بهجت‌آباد و در شمال تهران نیز از جمله منطقه نیاوران با قطع اعلام نشده برق مواجه شدند.

در کرج نیز مناطق وسیعی از این شهر از ساعات پایانی شنبه شب با قطع برق مواجه شد. خبرگزاری ایسنا گزارش در همین باره گزارش داد که در تهران برق بسیاری از معابر و خیابان‌ها و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی نیز به شکل گسترده‌ای قطع شده است.

به گفته منابع محلی، در شمار دیگری از شهرهای ایران نیز از جمله قزوین، شهریار، بندرعباس، رشت نیز حاکی است که طی روز و شب شنبه و بامداد یک‌شنبه برق بسیاری از مناطق این شهرها قطع شده است.

منابع محلی در تهران، قزوین و کرج گفتند که قطع برق در برخی مناطق چند ساعت ادامه داشته است و در شماری از مناطق نیز همچنان ادامه دارد.

همزمان از سیستان و بلوچستان که با بحران و وضعیت فراتر از قرمز کرونا مواجه است، گزارش شده که برق بسیاری از شهرها و روستاهای این استان نیز طی روز شنبه و با وجود گرمای شدید برای ساعت‌ها قطع شده است.

در هرمزگان و از جمله در محلات مختلف بندرعباس مرکز این استان نیز در اوج گرمای هوا و رطوبت بالا، برق بدون اطلاع قبلی قطع و برای چندین ساعت قطع شد.

خاموشی‌های اعلام نشده و چندین ساعته روز و شب شنبه و بامداد یک‌شنبه، غیر از خاموشی‌هایی رخ داد که وزارت نیرو و شرکت توانیر در سراسر استان‌ها و شهرهای ایران تحت عنوان «مدیریت بار شبکه و کاهش مصرف برق» در شبانه روز اجرا می‌کنند.

همزمان مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق ایران، با بیان اینکه «صنعت برق شرایط بسیار سختی را سپری می‌کند»، اعلام کرد که فاصله تولید و‌ مصرف برق در ایران «به دلیل گرمای هوا» به شدت افزایش یافته و حتی تا ۱۱ هزار مگاوات رسیده است.

سخنگوی صنعت برق  افزود که ظرفیت قابل تولید نیروگاه‌های برق ایران در حال حاضر حدود ۵۴ هزار مگاوات است ولی نیاز مصرف برق به ۶۵ هزار مگاوات رسیده است.

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More