شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نتانیاهو: دیکتاتورهای تهران می‌خواهند صلح را نابود کنند

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در نشستی خبری با جارد کوشنر مشاور ارشد رییس‌جمهوری آمریکا، گفت که اجازه نمی‌دهد «‌دیکتاتورهای تهران» صلح را نابود کند و جهان را به خطر بیاندازد. 

نتانیاهو در نشست خبری روز یکشنبه خود گفت: «‌در حالی که ما به دنبال توسعه و پیشرفت هستیم، دیکتاتورهای تهران می‌خواهند ما را به دوران سیاه و قرون‌ وسطایی حاکمیت مذهبی برگردانند.»

او همچنین گفت «اگر رژیم تروریستی و قاتل ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، صلح را نابود خواهد کرد و جهان را به خطر خواهد انداخت و ما نباید بگذاریم چنین اتفاقی بیفتد.»

تصمیم اسرائیل و امارات متحده عربی برای عادی‌سازی روابط دوجانبه با واکنش خشم‌آلود مقام‌های جمهوری اسلامی ایران روبرو شده است. 

توافق برقراری روابط میان اسرائیل و امارات متحده عربی، دو هفته پیش، با حمایت دولت دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا صورت گرفت.

پس از این توافق، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، اعلام کرد این کشور از مناطق آزاد امارات متحده عربی کالا وارد می‌کند و پروازهای مستقیم دو جانبه میان دو کشور نیز قرار است به سرعت برقرار شود.

نتانیاهو با دفاع از توافق عادی‌سازی روابط با امارات گفت: «برای زمانی طولانی فلسطینیان از حق وتو برای صلح میان اسرائیل و جهان عرب برخوردار بودند. اگر برای صلح منتظر آ‌نها بمانیم، باید تا ابد صبر کنیم.»

جارد کوشنر مشاور ارشد رییس جمهوری آمریکا به همراه رابرت اوبرایان مشاور امنیت‌ملی کاخ سفید به تل‌آویو سفر کرده‌اند.

کوشنر در نشست خبری مشترک با نتانیاهو گفت که «‌ اگر فلسطینی‌ها آماده صلح باشند، اکنون فرصت برای آنها فراهم است.»

او گفت «‌طرح دولت ترامپ برای خاورمیانه یک پیشنهاد سخاوتمندانه و واقع‌گرایانه را پیش پای فلسطینی‌ها می‌گذارد.»

رهبران فلسطینی با رد توافق اسرائیل و امارات متحده عربی، عادی‌سازی روابط این دو کشور را «‌خیانت» به آرمان‌ فلسطین خوانده‌اند.

مقام‌های فلسطین در فوریه سال گذشته پس از رونمایی آمریکا از طرح صلح خاورمیانه موسوم به «‌معامله قرن» ارتباط خود را با این کشور قهر کردند و به شدت با آن مخالفت کردند. 

با این حال رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم در نشست خبری با نتانیاهو گفت: «دولت ترامپ باور دارد سایر کشورهای عرب و مسلمان به زودی سیاست امارات را در عادی سازی روابط با اسرائیل دنبال خواهند کرد. »

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More