شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هوک: حکومت ایران پیشنهاد کمک آمریکا را رد کرد و درباره گسترش کرونا به مردم دروغ گفت

 

برایان هوک، مسئول گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا، گفت تهران پیشنهاد کمک واشینگتن برای مقابله با شیوع کرونا را رد کرده است.

او روز پنجشنبه ۱۵ اسفند به خبرنگاران در پاریس گفت: «ما می دانیم شکاف‌هایی در سیستم آنها وجود دارد، شکاف‌های پزشکی، و پیشنهاد دادیم در پر کردن این شکاف‌ها کمک کنیم.»

این دیپلمات ارشد آمریکایی تاکید کرد: «ایران به مردمش درباره کرونا دروغ گفت. به آنها گفت نگران نباشند در حالی که ویروس در حال گسترش در تمام کشور بود.»

هوک بعدا در مصاحبه‌ای افزود آمریکا از ایران خواسته نیازهایش را برای جلوگیری از شیوع کرونا مشخص کند، اما تهران پاسخی نداده است. او همچنین گفت این پیشنهاد همچنان به قوت خود باقی است.

به گفته هوک، آمریکا از ایران درخواست کرده است که به تمام آمریکایی‌های زندانی در ایران «مرخصی پزشکی» بدهد. 

پیشتر، مایک پمپئو و دونالد ترامپ آمادگی آمریکا برای کمک به ایران را مطرح کرده بودند. 

عباس موسوی،‌ سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز دوشنبه ضمن رد پیشنهاد کمک آمریکا گفت این موضوع با «اغراض سیاسی» مطرح شده است.

در پی گزارش چند مورد ابتلا به کرونا در زندان‌های ایران، دولت‌های غربی به دنبال حصول اطمینان از سلامت شهروندان خود در زندان‌های شلوغ این کشور هستند. 

خانواده‌های زندانیان غربی از دولت ایران خواسته‌اند یا به بستگانشان مرخصی بدهند و یا اجازه بدهند ادامه محکومیت خود را در حبس خانگی بگذرانند. به گفته هوک در حال حاضر پنج تبعه آمریکا در ایران محبوسند.

مقام‌های ایران تاکنون جان‌باختگان ۱۰۷ نفر را در اثر ابتلا به کرونا اعلام کرده‌اند. این در حالی‌ است که منابع مطلع ایران اینترنشنال از ثبت ۶۳۸ مورد فوتی گزارش می‌دهند. 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More