شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

واکنش‌ها به تزریق واکسن سهمیه پاکبانان به مدیران شهرداری در علی آباد کتول و آبادان

هم‌زمان با واکنش‌ها به تزریق واکسن سهمیه پاکبانان به مدیران شهرداری آبادان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از تکرار این موضوع در علی‌آبادکتول خبر داد.

علی متکی روز شنبه ۲۸ فروردین گفت که از سری آخر سهمیه پاکبان‌ها چهار واکسن باقی مانده بود و به مسئول خدمات شهری، یک پیمانکار و دو نفر از کارکنان شهرداری تزریق شده است.

به گفته متکی، تعدادی از پاکبانان برای تزریق واکسن مراجعه نکرده بودند که دیگران از سهمیه آنها استفاده کردند.

عبدالرضا فاضل، رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، نیز گفت که گزارش‌های مطرح شده در این‌باره «در حال رسیدگی است و به‌زودی نتایج آن اعلام می‌شود.»

او تاکید کرد که «دستور رسیدگی فوری به این مساله داده شده و در صورت تخلف با افراد خاطی برخورد می‌شود.»

روز جمعه نیز شکرالله سلمان زاده، رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان، خبر داد که برخی از اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری این شهر با سهمیه پاکبان‌ها واکسن کرونا تزریق کردند.

ساعاتی بعد محمودرضا شیرازی، شهردار آبادان، گفت که به درخواست پاکبان‌ها و برای جلب اعتماد آنان، او و امام جمعه واکسن تزریق کرده‌اند.

 شیرازی اعلام کرد که در مجموع ۹ نفر از مقام‌های شهرداری از جمله یکی از معاونین خدمات شهری، مدیر سازمان پسماند و مشاور بهداشتی شهرداری آبادان واکسن تزریق کرده‌اند.

این سخنان در حالی بیان شده که رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفته بود کارکنان اداره بهداشت به دلیل اینکه مدیران شهرداری ماسک داشتند نتوانسته بودند چهره آنان را شناسایی کنند اما نامشان در فهرست ارسالی از سوی شهرداری قرار داشت.

علیرضا احمدی، رییس شورای عالی استان ها، نیز گفت که به دلیل استفاده نکردن پاکبانان از سهمیه خود علاوه بر مدیران شهرداری به ۲۴ شهروند دارای بیماری زمینه‌ای نیز واکسن تزریق شده است.

احمدی گفت که هیچ یک از اعضای شورای شهر واکسن تزریق نکرده‌اند.

او اعلام کرد که به دلیل مراجعه نکردن پاکبانان شهرداری آبادان برای تزریق واکسن ۱۱۵ دوز واکسن باقی مانده است و کسی متقاضی تزریق آن نیست.

بر اساس گزارش‌ها، واکسن‌های تزریق شده واکسن چینی سینوفارم بوده است.

درپی فاش شدن استفاده مدیران آبادان از سهمیه واکسن پاکبانان، سعید نمکی، وزیر بهداشت، دستور عزل معاون بهداشتی و مدیران ناظر بر اجرای برنامه ایمن سازی شهر آبادان را صادر کرد.

حمید مرانی‌پور، دادستان آبادان، نیز اعلام کرد که دادستانی «تحقیقات میدانی و نامحسوس» را در این‌باره آغاز کرده است.

به گفته دادستان آبادان، اگر ثابت شود در اینباره «سوءاستفاده از موقعیت شغلی» و یا «تبانی» انجام شده، با این افراد برخورد خواهد شد.

 پیش از این نگرانی هایی نیز درباره شفاف نبودن تزریق واکسن به افراد مطرح شده است.

در همین حال حسام الدین آشنا، مشاور حسن روحانی در دی ماه ۹۹ در نامه ای به او، خواهان راه اندازی وب سایتی برای رهگیری واکسن های وارداتی کرونا و اطمینان دادن به جامعه برای راه نیافتن واکسن به بازار قاچاق شده بود.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More