شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزیر دفاع اسرائیل: سوریه به «ویتنام» جمهوری اسلامی تبدیل می‌شود

وزیر دفاع اسرائیل با اشاره به اینکه آمریکا در عراق با ایران مقابله می‌کند و اسرائیل در سوریه، گفت که هدف حمله‌های اخیر اسرائیل اخراج نیروهای ایرانی است تا سوریه ظرف یک سال به «ویتنام» جمهوری اسلامی تبدیل شود.

نفتالی بنت، وزیر دفاع اسرائیل، می‌گوید ایالات متحده و اسرائیل جنگ علیه ایران را میان خود تقسیم کرده‌اند؛ اسرائیل مسئولیت مقابله با جمهوری اسلامی در سوریه را بر عهده می‌گیرد و آمریکا در عراق جلوی جمهوری اسلامی می‌ایستد.

وزیر دفاع اسرائیل، هفته گذشته در جریان سفرش به واشنگتن، با مارک اسپر وزیر دفاع و دیگر مسئولان بلندپایه آمریکا ملاقات کرد. نشریه تایم اسرائیل به نقل از بنت می‌گوید:‌ «در دیدار با همکارم مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، هماهنگی کار را دقیقا مشخص کردیم - آن‌ها عراق را تقبل می‌کنند و ما سوریه را.»

بنت در این سخنان که در کنیسه‌ای در حومه تل‌آویو ایراد شد، حملات اسرائیل علیه نیروهای جمهوری اسلامی ایران در سوریه، طی هفته گذشته را تایید کرد. به نوشته تایم اسرائیل، احتمالا مقصود او حمله به اماکن مرتبط با ایران در بامداد پنج‌شنبه گذشته است.

وزیر دفاع اسرائیل گفت:‌ «ما قوایمان را از جمله در این هفته، به شکل چشمگیری تحکیم کرده‌ایم و حملات سنگینی را علیه ایران، علیه حضور ایران، علیه پایگاه‌های ایران، علیه موشک‌های زمین‌به‌هوای ایران، علیه جنگنده‌های ایران، علیه شبه‌نظامیان ایرانی در سوریه و خیلی بیشتر از این انجام داده‌ایم. ببینید چطور قوت‌شان را به ضعف تبدیل می‌کنیم.»

نتفالی بنت تاکید کرد که اسرائیل و آمریکا توافق کردند تا از تلاش‌های ایران در ایجاد راه ارتباطی برای انتقال نفرات و تسلیحاتش از طریق عراق و سوریه به لبنان و دریای مدیترانه، جلوگیری کنند.

بنت گفت:‌ «مثل پازل است. ایران، عراق، سوریه، لبنان. یک لوله آب را تصور کنید، با این تفاوت که به جای آب راکت و تروریسم داریم. اگر تکه‌ای از لوله را قطع کنید، انسجامش را گرفته‌اید و لوله خشک می‌شود.»

وزیر دفاع اسرائیل گفت:‌ «ما در سوریه برتری اطلاعاتی و برتری هوایی داریم» اما «برای ایران جای بدی است.»

بنت همچنین  تاکید کرد که  هدفش اخراج نیروهای ایرانی از سوریه ظرف یک سال است تا سوریه به «ویتنام» جمهوری اسلامی تبدیل شود. اشاره او به جنگ ویرانگر آمریکا در ویتنام، این کشور آسیای جنوب شرقی، بود. 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More