شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ساعات کار طولانی افراد را به مرگ نزدیک‌تر می‌کند

پژوهش مشترک سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌ بین‌المللی کار نشان می‌دهد ساعات طولانی کار باعث افزایش مرگ‌ومیر می‌شود. بر اساس این تحقیق، بیش از ۵۵ ساعت کار در هفته خطر ابتلا و مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را تا ۳۵ درصد افزایش می‌دهد.

بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی، ساعات طولانی کار باعث مرگ صدها هزار نفر در سال می‌شود، روندی که رو به وخامت است و شاید به‌دلیل همه‌گیری کرونا سرعت بیشتری بگیرد.

اولین مطالعه جهانی در مورد مرگ ناشی از ساعات کار طولانی‌تر نشان می‌دهد ۷۴۵ هزار نفر در اثر سکته مغزی و بیماری‌های قلبی مرتبط با ساعات طولانی کار در سال ۲۰۱۶ جان باختند. این رقم نسبت به سال ۲۰۰۰ رشدی ۳۰ درصدی داشته است.

ماریا نیرا ، مدیر بخش محیط زیست، تغییرات اقلیمی و بهداشت سازمان بهداشت جهانی می‌گوید: «۵۵ ساعت یا بیشتر کار کردن در هفته خطری جدی برای سلامتی است.»

او در ادامه گفت با اطلاعات به‌دست‌آمده از این پژوهش اقدام‌های بیشتری برای حمایت بیشتر از كارگران انجام می‌دهیم.

یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۷۲ درصد قربانیان مردان میانسال یا مسن‌ترند. اغلب این افراد در همان دورانی که کار می‌کرده‌اند فوت نکرده‌اند بلکه بعدها و حتی دهه‌ها بعد جان باخته‌اند.

بر اساس این پژوهش، افرادی که در جنوب شرقی آسیا در اقیانوس آرام غربی زندگی می‌کنند شامل چین، ژاپن و استرالیا بیشترین آسیب را دیده‌اند.

به‌طور کلی این بررسی با استفاده از داده‌های ۱۹۴ کشور، نشان می‌دهد بیش از ۵۵ ساعت کار در هفته خطر سکته مغزی را ۳۵ درصد و خطر مرگ ناشی از بیماری ایسکمی قلب (کاهش رسیدن خون و اکسیژن به عضلات قلب) را ۱۷ درصد در مقایسه با ۳۵ تا ۴۰ ساعت کار در هفته افزایش می‌دهد.

این پژوهش بازه زمانی سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ را بررسی کرده است بنابراین دوره همه‌گیری کرونا را شامل نمی‌شود، اما مقام‌های سازمان بهداشت جهانی می‌گویند افزایش دورکاری و کاهش رونق اقتصاد جهانی در نتیجه همه‌گیری کرونا ممکن است خطر را افزایش داده باشد.

سازمان بهداشت جهانی با بیان این‌که دست‌کم ۹ درصد افراد ساعت‌های طولانی کار می‌کنند، گفت: «همه‌گیری در حال سرعت‌بخشی تحولاتی است که می‌تواند روند افزایش ساعت‌های کاری تشدید کند.»

کارمندان سازمان بهداشت جهانی، از جمله تدروس آدانوم، رییس این نهاد، می‌گویند آن‌ها در دوره همه‌گیری کرونا، ساعت‌های طولانی کار کرده‌اند. به گفته ماریا نیرا، با توجه به یافته‌های این پژوهش، سازمان بهداشت جهانی تلاش خواهد کرد سیاست خود را در این زمینه بهبود بخشد.

فرانک پگا‌، مسئول امور فنی سازمان بهداشت جهانی، می‌گوید محدود کردن ساعت‌های کار برای کارفرمایان مفید است، به این دلیل که بهره‌وری کارکنان را افزایش می‌دهد و این اقدام در دوره بحران اقتصادی تصمیم هوشمندانه‌ای است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More