شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دولت ترامپ از صدها هزار کارمند دولت خواست که آماده دور کاری شوند 

 

 دولت ترامپ برای تهیه برنامه‌های احتمالی جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تلاش دارد تا به صدها هزار نفر از کارمندان خود اجازه دور کاری بدهد. این برنامه آزمایشی، قرار است ارزیابی شود و  دولت می‌تواند برای کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از کارمندان خود بخواهد تا کارهایشان را از خانه و پشت میزهای آشپزخانه انجام دهند.

اداره مدیریت کارکنان دولت ایالات متحده، که نظارت بر سیاست ۲/۱میلیون نیروی کار را بر عهده دارد، در روزهای اخیر از روسای شرکت‌ها خواسته است كه خط مشی‌های دور كاری خود را فورا بررسی كنند. امضای کارمندان درباره وظایف خود را بگیرند، لپ‌تاپ در اختیارشان قرار دهند و دسترسی به شبکه‌های رایانه‌ای را صادر کنند.

این تصمیم اضطراری به‌دنبال اقدام‌های مشابهی صورت گرفت که بیش از ده‌ها دفتر فدرال میدانی در سیاتل، وزارت کشور در دنور و مرکز تحقیقات سیلیکون‌ولی ناسا  را به تعطیلی کشاند و یا پس از اینکه برخی از کارمندان این مراکز آزمایش مثبت ویروس کرونا داشتند مجبور به دور کاری شدند.

روز سه‌شنبه اداره جهانی تجارت اعلام کرد که کارمندانی که به خارج از کشور سفر کرده‌اند را به مدت دو هفته به منزل می‌فرستد. وزارت خارجه آمریکا نیز به كاركنان خود گفته است كه آموزش‌های اضطراری از راه دور را تمرین کنند.

گسترش سریع ویروس کرونا سبب شده است تا بسیاری از شرکت‌های خصوصی کارکنان خود را برای دورکاری، هفته‌ها به خانه بفرستند. اما دولت فدرال، بزرگترین کارفرمای ایالات متحده، اکنون با هفته‎ها یا حتی ماه‎ها دورکاری روبه‌رو است  که می‌تواند یک تغییر بی‌سابقه در نحوه ارائه خدمات به مردم باشد.

از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ نزدیک به نیمی از کارکنان دولت فدرال به‌طور پراکنده واجد شرایط دورکاری به مدت یک تا دو هفته بودند. اما خیلی از آنها به صورت تمام وقت کار نمی‌کردند.

اکنون مدیران در تلاش هستند تا این سیاست را گسترش دهند. کارمندانی که اکنون یک یا دو روز در هفته دورکاری می‌کردند، می‌توانند کار خود را به صورت تمام وقت گسترش دهند و بقیه نیز می‌توانند برای نخستین بار کار از خانه را شروع کنند.

دورکاری اصلی‌ترین تلاش‌های برنامه‌ریزی اضطراری کاخ سفید است که با بدتر شدن بحران می‌تواند، اجرا شود. با وجود گسترش ویروس کرونا  در ۳۶ ایالت آمریکا، شرکت‌‌ها را مجبور می‌کند تا ارزیابی کنند که کدام یک از کارکنان خود دور کار باشند و کدام در عرصه عمومی کار کنند و در همین حال سلامتی و ایمنی آنها تامین شود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More