شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

۴ کشته و ۳۶۷زخمی در تظاهرات «القدس لنا» در فلسطین

 

شمار کشته‌های فلسطینی به‌دست پلیس اسرائیل در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه، به ۴ نفر رسید. همچنین تعداد زخمی‌ها ۳۷۶ نفر اعلام شده که وضعیت ۷ نفر از آن‌ها، وخیم گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، دوتن از قربانیان درگیری با پلیس اسرائیل، از نوار غزه و دو نفر دیگر در کرانه باختری رود اردن جانشان را از دست دادند.

هزاران نفر از فلسطینی‌ها ، امروز جمعه بیست‌وچهارم آذر، در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه، با شعار «القدس لنا»(بیت‌المقدس از آن ماست) در اعتراض علیه تصمیم ترامپ درباره بیت‌المقدس، به تظاهرات پرداختند.

به گزارش تلویزیون اسکای‌نیوز عربی، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین، در بیانیه‌ای اعلام کرد که یاسر سکر (۲۳ ساله)، با شلیک مستقیم سربازان اسرائیلی در شرق نوار غزه کشته شده است.

القدره پیش‌تر در بیانیه‌ای جداگانه، کشته‌شدن ابراهیم ابوثریا (۲۹ ساله) را در شرق نوار غزه اعلام کرده بود.

وب‌سایت روزنامه القدس العربی، تصاویر و ویدئویی از ابراهیم ابوثریا، معلول فلسطینی که امروز به‌دست ارتش اسرائیل کشته شد، منتشر کرده است.

او در بخشی از پیام ویدئویی که پیش از کشته‌شدنش ضبط شده است، می‌گوید: «این سرزمین ماست؛ آمریکا باید از تصمیم خودش عقب‌نشینی کند».

 

 

 

 

در کرانه باختری رود اردن نیز باسل مصطفی اسماعیل( ۲۴ ساله) در روستای عناتا در نزدیکی شهر بیت‌المقدس، به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی جانش را از دست داد.

یک فلسطینی دیگر هم در شهر البیره نزدیک‌به بیت‌المقدس، پس از آن‌که سربازی اسرائیلی را با چاقو مورد حمله قرار داده بود، با شلیک نیروهای اسرائیلی کشته شد.

پیش‌تر وزارت بهداشت دولت خودگردان فلسطین، ابتدا در بیانیه کوتاهی گفته بود که این جوان فلسطینی تحت عمل جراحی قرار دارد، ولی وضعیتش وخیم است؛ آن وزارت‌خانه، ساعتی بعد، در بیانیه‌ای اعلام کرد او که با شلیک مستقیم نیروهای اسرائیلی زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات، جانش را در بیمارستان از دست داده است.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، اعلام کرده که نیروهای ارتش اسرائیل پس‌از هدف قرار دادن جوان فلسطینی، مانع از انتقال او به بیمارستان شده‌اند، اما معترضانی که در نزدیکی محل حادثه بودند، پلیس اسرائیل را غافلگیر کردند و جوان را به بیمارستان انتقال دادند.

بیانیه وزارت بهداشت، جوان فلسطینی کشته‌شده را محمدامین عقیل (بیست و چند ساله) و از اهالی شهرک بیت‌اولا در غرب الخلیل در جنوب کرانه باختری رود اردن معرفی کرده است.

به گزارش اسکای‌نیوز عربی، سرباز اسرائیلی مورد حمله عقیل نیز زخمی شده است.

بنابر گزارش‌ها، در تظاهرات امروز، در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن، روی‌هم‌رفته، ۳۶۷نفر زخمی شده‌اند که ۷ نفر از آن‌ها در وضعیت بحرانی قرار دارند.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین، در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی، شمار زخمی‌های تظاهرات امروز را تنها در نوار غزه، ۱۶۴نفر اعلام کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین گفته است که از آغاز اعتراض‌ها علیه تصمیم ترامپ، بیش‌از ۲هزار نفر زخمی شده‌اند.

فلسطینی‌ها درپی تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در به‌رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پاتخت اسرائیل و انتقال پایتخت آمریکا از تل‌آویو به قدس، برای دو هفته متوالی به تظاهرات اعتراضی پرداخته‌اند.

تصمیم ترامپ، علاوه‌بر واکنش‌ها در فلسطین و کشورهای عربی، همچنین، با مخالفت‌های گسترده کشورهای اسلامی و غربی روبرو شده است.

سازمان همکاری کشورهای اسلامی، روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه، در نشست استانبول، در واکنش به اقدام رئیس جمهوری آمریکا، قدس شرقی را به‌عنوان پایتخت دولت فلسطین به‌رسمیت شناخت.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More