شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

احمدی‌‌نژاد: سران نظام به دنبال تثبیت سلطه بر کشور و ثروت آن هستند

 

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران، در بیانیه‌ای گفته است که حاکمان جمهوری اسلامی به جای خدمت به مردم به دنبال «توسعه و تثبیت سلطه» بر کشورند.  

احمدی‌نژاد روز چهارشنبه ۲۳ اسفند، در بیانیه‌ای ای که در سایت دولت بهار منتشر شد نوشت: «عناصر حاکم بر دستگاه‌های حکومتی، آشکارا از مسیر ملت جدا شده‌اند و به جای خدمتگزاری و دفاع از حقوق ملت و تلاش برای پیشرفت کشور، به دنبال توسعه و تثبیت سلطه خود بر کشور و مردم و منابع ثروت ملت‌اند».

به گفته او، همه جناح‌ها برای سلطه بر ایران شریک و همسواند.

 

  • رئیس قوه‌ قضائیه فاقد صلاحیت قانونی‌ست

رئیس دولت‌های نهم و دهم با بیان اینکه دستگاه قضایی در بدترین شرایط تاریخ خود به سر می‌برد، گفت اجزاء اصلی قوه‌ی قضائیه منصوب و مطیع رئیس فاقدصلاحیت قانونی آن است و استقلال قاضی عملاً از بین رفته است.

احمدی‌نژاد در ادامه بیانیه‌اش، تصریح کرد که مقامات قضایی شرف قضایی و بالاتر از آن شرف انسانی را آشکارا زیر پا می‌گذارند در حالی که خود مقامات ارشد قضایی از متهمان درجه یک فسادند و به دروغ مدعی مبارزه با فساد هم هستند.

رئیس جمهور پیشین ایران با اشاره به بازداشت حمید بقایی، معاون اجرایی سابقش، اعلام کرد که مسئولیت سلامت و امنیت او برعهده مقامات قضایی است.

 

  • بازداشت‌ می‌کنند و جنازه تحویل می‌دهند

احمدی‌نژاد پیشتر در مقابل دادگاه تجدیدنظر بقایی، با انتقاد از عملکرد قوه‌ی قضائیه، گفته بود که دستگیر می‌کنند و جنازه تحویل می‌دهند و هیچ‌کس، حتی رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز پاسخگوی عملکرد قوه‌ی قضائیه نیست.

در ادامه‌ی متن بیانیه‌ی احمدی‌نژاد آمده است که هیچ مرجعی برای شکایت مردم از ظلم وجود ندارد. او در بیانیه جدیدش مدعی شده است که رسیدگی به اتهامات بقایی فرمایشی بوده و حکم نیز از قبل صادر شده بود.

 

  • ایران پر از بقایی است

او در بخش دیگری از بیانیه‌اش با تاکید بر اینکه اینکه «ایران پر از بقایی است»، گفت بقایی از بدو دستگیری و «اسارت»، اعتصاب غذا کرده است.

رئیس جمهور پیشین ایران چندی پیش با ارسال نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، خواستار «برکناری رئیس قوه قضائیه و برگزاری انتخابات زودهنگام و آزاد ریاست جمهوری و مجلس» شده بود.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More