شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

افشای نام دارندگان املاک نجومی در شهرداری تهران

 

محمود میرلوحی، معاون اجرایی شورای شهر تهران می‌گوید که «در مدیریت شهری محمدباقر قالیباف ۶۷۰ ملک به افراد خاص واگذار شده که اگر املاک پس داده نشود نام آنها را فاش خواهد کرد.»

محمد میرلوحی شنبه یکم اردیبهشت با اشاره به چگونگی رسیدگی به وضعیت تخلفات مدیریت شهری پیشین از پیگیری طرحی در این رابطه خبر داد.

به گزارش ایلنا، او به افرادی که دارنده املاک شهرداری هستند پیشنهاد داده  که پیش از اجرای این طرح خودشان پیشقدم شده و املاک را پس دهند.

معاون اجرایی شهر تهران گفت که « از ۶۷۰ ملک نجومی که به افراد داده شده تنها  ۶۰ مورد از آنها مسترد شده است که در صورت عدم همکاری از سوی این افراد اسامی همه افرادی که ملک تحویل گرفته‌اند، منتشر خواهیم کرد.»

او همچنین به قراردادهای امضاء شده در چهار سال اخیر اشاره کرده و گفت: «۵۰ درصد قراردادهای چهار سال اخیر با ترک تشریفات منعقد شده‌است.»

میرلوحی با اشاره به اسناد موجود، این روش عقد قرارداد را نوعی دور زدن از قوانین و مقررات دانست که  ازطریق« رانت» و «مناسبات غیر رقابتی» به امضا رسیده است.

معاون اجرایی مدیریت شهری، با اشاره به آمار ثبت شده تخلفات مدیران و کارمندان شهرداری پیشین گفت که به‌نظر می‌رسد عده‌ای برای عدم ثبت تخلفات ماموریت داشتند.

به گفته میرلوحی، ۱۴۰۰ نیرو در حوزه نظارتی شهرداری مثل حراست و بازرسی در حال کار کردن هستند، اما کل پرونده‌ای که تشکیل شده، آن هم در شهرداری که این همه مساله دارد، فقط ۱۰ پرونده است و این نشان می‌دهد که برخورد با متخلف در دوره پیشین «یک شوخی» بوده است.

این عضو شورای شهر میزان تخلفات در شهرداری گذشته  را بسیار گسترده دانست و گفت که «با یک روش نمی‌توان به تخلفات مدیریت شهرداری پیشین رسیدگی کرد. »

براساس گفته‌های میرلوحی، «در پنج ماه آخر مدیریت قبلی این سازمان عریض و طویل نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری استقراض صورت گرفته و رقم بدهی‌های شهرداری را بالا برده است.»

میزان بدهی‌های شهردای تهران یکی از پرچالش ترین موارد بحث برانگیزدر طی چندماه اخیر بوده و رقم‌های متفاوتی از سوی مسئولان اعلام شده است. طی محاسبات انجام شده از سوی محمد مهدی تندگویان، نائب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر، درحال حاضر شهرداری تهران ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که ۲۰ هزار میلیارد آن مربوط به مطالبات بوده و ۴۰ هزار میلیارد نیز مربوط به پروژه‌های تمام نشده است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More