شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اقلیم کردستان :ایران ۶ روستا در منطقه اربیل را بمباران کرد/ ایران تکذیب کرد

 

حزب اتحادیه میهنی اداره اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که، ایران شش روستا در منطقه بالکایتی و حاج عمران استان اربیل را با توپ‌خانه مورد هجوم قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، روز یکشنبه دوم مهرماه، حزب اتحادیه میهنی اداره اقلیم کردستان عراق در سایت رسمی خود، مدعی شد که نیروهای ایرانی با توپخانه مناطق کوهستانی، به‌ویژه شش روستا در منطقه بالکایتی و حاج عمران استان اربیل، در نزدیکی مرز ایران را بدون وقفه مورد هدف قرار می دهند.

در همین حال محمدعلی آسودی مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران ، حمله ایران به عراق را تکذیب  و انتشار اخباری این چنینی را «شیطنت رسانه‌های غربی» خواند.

او در گفت و گو با وب سایت دانا تاکید کرد که همه می دانند رزمایش امنیتی محرم در غرب کشور در حال برگزاری است. و امیدواریم که رسانه‌های داخلی در بازی رسانه‌ای غربی‌ها شرکت نکنند.

مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران همچنین گفت: جدول رزمایش‌های کشور مشخص است و بر اساس این زمانبندی در حال حاضر نیروی زمینی سپاه در حال اجرای رزمایش در غرب کشور است.

سپاه پاسداران ایران، روز یکشنبه دوم مهرماه، رزمایش دو روزه محرم در شمال غرب کشور (مناطق مرزی استان‌های کردستان و آذربایجان غربی) را آغاز کرد وهدف از این رزمایش، حراست از مرزهای غربی ایران عنوان شده است. در این رزمایش، یگان‌های پهپادی، موشکی، توپخانه، هوانیروز و زرهی سپاه پاسداران در آن شرکت دارند.

در وب سایت پایگاه خبری آفتاب نقل شده است: «برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند که اقلیم کردستان عراق، مرتضی عبادی سرکنسول ایران در اربیل را به دلیل حملات توپخانه‌ای ایران به خاک اقلیم احضار کرده است، اما این خبر نیز توسط ایران تکذیب شد.

خبرگزاری تسنیم به نقل از منابع آگاه خود در اربیل کردستان گزارش داد که خبر احضار مرتضی عبادی سرکنسول ایران به دلیل حملات توپخانه‌ای ایران کذب است.

برگزاری رفراندوم استقلال کردستان عراق طی روزهای اخیر تنش‌هایی را میان ایران، عراق و ترکیه با اقلیم کردستان به وجود آورده است و برخی مقامات ایرانی نسبت به برگزاری این همه پرسی در کردستان عراق هشدار داده بودند از جمله علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران وبهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در این خصوص به مقامات اقلیم کردستان عراق هشدار داده بودند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More