شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بقایی:‌ سکه‌ها را به فرماندهان سپاه و مقامات قوه قضاییه داده‌ایم

 

 

حمید بقایی، معاون اول اجرایی محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور پیشین در راستای اتهاماتش مبنی بر«تصرف غیرقانونی در اموال دولت از جمله ۷۰۳ سکه بهار آزادی» اعلام کرده که «این سکه‌ها در دوران تحریم به مسوولان بلندپایه سیاسی، نظامی و قضائی ایران هدیه داده شده است».

بقایی در ویدیویی که تحت عنوان «بررسی بند چهارم کیفرخواست حمید بقایی با حضور حبیب‌الله جزء خراسانی، ذیحساب نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم» منتشر کرده گفته که:«در زمان تحریم‌ها، این سکه‌ها به محمد علی جعفری (فرمانده سپاه پاسداران)، ابراهیم رئیسی (تولیت آستان قدس رضوی)، حسن فیرورآبادی ( رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران)، غلامحسین محسنی اژه‌ای (سخنگوی کنونی قوه قضائیه، وزیر اطلاعات در دولت نهم و دادستان وقت کل کشور)، حسین طائب (رئیس اطلاعات سپاه پاسداران) سعید جلیلی (دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی و رییس وقت هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای با قدرت‌های جهانی)، غلامرضا مصباحی مقدم (نماینده پیشین مجلس وسخنگوی جامعه روحانیت مبازر)داده شده است و رسیدی هم دریافت نشده است.»

این در حالی است که دفتر ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی،  این ادعا را رد کرده است.

به گزارش سایت جماران، همچنین غلامرضا مصباحی مقدم، هم این ادعا را رد کرده و گفته است: ادعای آقای بقایی مبنی بر اینکه آقای احمدی‌نژاد در جلسه بررسی علل و عوامل تنش‌های اقتصادی به ما نفری ۵ سکه بهار آزادی داده است را تکذیب می‌کنم و این ادعا دروغ است.»

وی همچنین در واکنش به گفته‌های روز یکشنبه ۵ آذر  دادستان کل کشور،  از مقام‌های قوه قضاییه خواسته که « به دلیل رعایت نکردن قانون و اخلاق، استعفا کنند.»

محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور ضمن اینکه احمدی نژاد، را متهم به «کلکسیونی از تخلفات »کرده بود به وی هشدار داد که «قوه قضاییه ممکن است در آینده این دروغ‌هایی که گفته می‌شود و این نسبت‌هایی که داده می شود را مستدل و حقوقی جواب دهد.»

حمید بقایی روز یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ با حکم بازپرس پرونده سابق خود از مقابل خانه‌اش بازداشت و ۴ مرداد با قید وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی‌ از زندان آزاد شد.

بقایی به «تصرف غیرمجاز، اختلاس و تبانی در معاملات دولتی» متهم شده و پس از برگزاری چهار جلسه دادگاه، وی همواره این اتهامات را رد کرده است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More