شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

صالحی: وجود تحریم‌ها و اجرای برجام هم‌زمان ممکن نیست

 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با ابراز امیدواری برای ادامه بقای برجام گفت برای ایران اجرای برجام هم‌زمان با تحریم‌ها امکان ندارد.

روز سه‌شنبه ۱۵ خرداد، علی‌اکبر صالحی، رئیس‌ سازمان انرژی هسته‌ای ایران در یک نشست خبری ضمن اشاره به سخنان رهبر جمهوری اسلامی در خصوص برجام، اعلام کرد که مرکز مونتاژ سانتریفیوژها ظرف چند هفته آینده آماده خواهد بود.

صالحی ضمن اشاره به «ظرفیت با ارزش» فناوری هسته‌ای و انتقاد از مواضع برخی کشورها در مخالفت با ایران در داشتن انرژی هسته‌ای افزود «ما نباید بگذاریم این نیروی قوت جمهوری اسلامی را تبدیل به ضعف کنند و رسانه‌ها باید در این زمینه کمک کنند».

او با تاکید بر «تامین برق هسته‌ای و تامین سوخت نیروگاه‌های هسته‌ای» به عنوان دو هدف سازمان انرژی اتمی گفت که ایران با جمعیت ۸۰ میلیونی به منابع مختلف نیاز دارد.

رئیس‌ سازمان انرژی هسته‌ای هم‌چنین با اشاره به موضع آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر نپذیرفتن مذاکره مجدد بر سر برجام گفت که وجود تحریم‌ها و اجرای برجام هم‌زمان ممکن نیست.

صالحی با اشاره به توان غنی‌سازی اورانیوم توسط سانتریفیوژ موسوم به «سو»، گفت که در نطنز شرایط و زیرساخت لازم برای صدهزار «سو» آماده است.

این در حالی است که علی خامنه‌ای، در سخنرانی سالروز درگذشت آیت‌الله خمینی از سازمان انرژی اتمی خواست تا مقدمات رسیدن به ۱۹۰ هزار «سو» را در چارچوب برجام فراهم کند.

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More