شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

عضو فراکسیون زنان مجلس: در کابینه روحانی وزیر زن وجود ندارد

 

طیبه سیاوشی، عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به اخبار مختلف پیرامون ترکیب کابینه دوازدهم، گفت: «ما تمام تلاشمان را کردیم که در کابینه رئیس جمهور، زنان به‌عنوان وزیر حضور داشته باشند که ظاهرا تلاش‌های ما بی‌نتیجه بوده است.»

به گزارش مهر،‌ سیاوشی، با بیان این‌که مذاکرات زیادی با رئیس جمهور در خصوص حضور زنان در دولت دوازدهم انجام شده است، تصریح کرد: « از کسانی که مشاوران رئیس جمهور بودند، کسانی که می‌دانیم در کابینه افراد موثری هستند و افرادی که اطمینان داشتیم نظرات ما را به رئیس جمهور منتقل می‌کنند، خواستیم تا مطالبات زنان را به او بیان کنند. با تمام افراد فراکسیون امید و زنانی که در مجلس در این جهت فعالیت می کردند، صحبت کردیم و نظرات و مطالبات زنانی را که نمایندگی می‌کنیم منتقل کردیم.»
او ادامه داد: «حتی بیانیه امضا شده توسط نمایندگان مجلس در این خصوص، مستقیما توسط زهرا سعیدی سخنگوی فراکسیون زنان به دست رئیس جمهور داده شد و ایشان نامه را رویت کرد. مراحل دیگر از جمله مذاکره با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور هم انجام شده و نظرات گفته شده اما ظاهرا بی نتیجه بوده است.»
نماینده تهران در مجلس در خصوص کمپین فضای مجازی در مورد حمایت از حضور شهیندخت مولاوردی در دولت دوازدهم توضیح داد: «کمپینی که در فضای مجازی در خصوص ابقای مولاوردی در معاونت امور زنان و خانواده مطرح شد چیزی نیست که رئیس جمهور ندیده باشد. می‌دانیم که رئیس جمهور بر فضای مجازی اشراف دارد و اطمینان داریم که روحانی از شرایط ایجاد شده مطلع است.»
سیاوشی در مورد دلایل مطرح شده از سوی رئیس جمهور در خصوص عدم استفاده از ظرفیت بانوان در کابینه دولت دوازدهم گفت: «ایشان یک سری دلایلی را مطرح می کنند که عمده‌ترین آن این است که بخش سنتی جامعه مخالف حضور پررنگ زنان در عرصه اجرایی است، یا اینکه افرادی مخالف بوده‌اند.»
او خاطرنشان کرد: «ما از رئیس جمهور انتظار داریم، ایشان بر ریسک موضوع تاکید دارد اما موضوع ریسک کردن نیست بلکه جامعه مطالباتی در این زمینه دارد و در انتخابات نشان داده است ، رئیس جمهور هم در تبلیغات انتخاباتی بر این مطالبات صحه گذاشته است.»
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد عملکرد معاونان زن رئیس جمهور در دولت یازدهم تاکید کرد: «شهیندخت مولاوردی، ابتکار و احمدی پور تلاش زیادی کردند. البته در مورد خانم احمدی‌پور نباید فعالیت چند ماهه مورد قضاوت قرار گیرد.»
سیاوشی با ابراز امیدواری برای حضور بیشتر زنان در دولت دوازدهم گفت: «اخبار شنیده شده این است که تعداد معاونان زن رئیس جمهور نیز کم می‌شود و بانوان فقط در معاونت زنان حضور خواهند داشت، مگر اینکه در چند روز باقی مانده تغییراتی رخ دهد. همچنین در مورد حضور وزیر زن در آموزش و پرورش هم مطلب قابل اتکایی نشنیده‌ام.»

الیاس حضرتی، نماینده‌ی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز احتمال ورود زنان به کابینه‌ی روحانی را بعید دانست و گفت: «درحال حاضر، خبری از معرفی زنان نیست».

پیش‌تر، حسن روحانی، درخصوص برنامه‌هایی که قرار است در دولت دوازدهم ارائه دهد، به تقویت جایگاه زنان و لزوم نگاه برابر به استعدادهای علمی، پژوهشی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی زنان و نیز اهمیت توجه به جمعیت ۵۰ درصدی زنان، برای رشد جامعه تأکید کرده بود.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More