شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

علی مطهری: به‌جای بررسی تخلف قالیباف، نجفی را با بی‌احترامی دستگیر کردند

 

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس گفت که قوه‌قضاییه «به بهانه برنامه رقص چند دختر زیر ۹ سال در روز زن»، شهردار تهران را «در خواب، با بی‌احترامی بازداشت کرده بود».

مطهری روزسه‌شنبه ۲۱ فروردین ماه در صفحه اینستاگرام خود، ماجرای برکناری نجفی از شهرداری تهران را «موجب وهن جمهوری اسلامی» دانست.

او در ادامه نوشت که بخشی از حاکمیت جمهوری اسلامی ایران، از ابتدا مخالف شهردار شدن نجفی بود و استعفای او نیز تحت فشار و به بهانه بیماری صورت گرفت.

مطهری با تأکید بر این‌که حاکمیت دوگانه در کشور کاملاً مشهود است، نوشت: «مردم به شورایی به نام شورای شهر رأی می‌دهند و ازجای دیگر دستور می‌رسد که فلانی برای شهرداری تهران نباید انتخاب شود؛ اگر رای بدهید، شش‌ماه بیشتر دوام نمی‌آورد و بعد به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که همین اتفاق بیفتد».

 

  • قوه‌قضاییه به جای بررسی تخلف قالیباف با نجفی برخورد کرد

مطهری در ادامه نوشت که قوه‌قضاییه به‌جای آن‌که پرونده‌های تخلفی که نجفی به این دستگاه ارسال کرده را بررسی کند، خود او را به بهانه برنامه رقص چند دختر زیر ۹ سال در روز زن، در حالی که خواب بوده، با بی‌احترامی بازداشت می‌کند.

این نماینده مجلس نوشت که همین قضیه کافی و نشان‌دهنده این است که متوجه شویم چرا مبارزه با فساد در ایران به نتیجه نمی‌رسد.

محمدباقر قالیباف، شهردار پیشین تهران، شهرداری را با ۵۲هزار میلیارد تومان بدهی تحویل نجفی داد و اخیراً نیز نجفی فهرستی از تخلفات شهرداری تهران را به قوه‌قضاییه ارسال کرده است.

مطهری در ادامه پیام اینستاگرامی خود، با بیان این‌که «تا زمانی که قوه‌قضاییه از استقلال کافی برخوردار نباشد، بسیاری از مشکلات ما پابرجا خواهد بود»، اضافه کرد که دادستان کل کشور نیز باید توضیح دهد چرا تهدید کرده شهردار دوباره باید استعفا دهد، موضوعی که به او ربطی ندارد.

او افزود: «دخالت قوا و نهادها و سازمان‌ها در کار یکدیگر در کشور ما که هیچ کس قانع به اختیارات خود نیست، معضل بزرگی است».

این نماینده مجلس، در پایان، شکایت از دادستان کل کشور را حق شورای شهر دانست.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More