شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مهدی کروبی از بیمارستان مرخص شد

 

محمدحسین کروبی، فرزند مهدی کروبی، روز پنجشنبه ۱۹مرداد اعلام کرد که پدرش از بیمارستان مرخص و به منزلش در جماران منتقل شده است.

به گزارش ایلنا حسین کروبی افزوده: «قرار شد تیم پزشکی با هماهنگی دکتر هاشمی، وزیر بهداشت، مرتب مهدی کروبی را تحت مراقبت داشته باشد.»  او وضعیت قلب پدرش را بهتر توصیف کرد و گفت که شرایط وی تحت کنترل قرار دارد.
تشکیل کمیته پیگیری «مطالبه رفع حصر» در فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درحالی است که طی هفته‌های گذشته انتشارخبرها از وضعیت سلامت مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد که از سال ۸۹ در حصر خانگی به‌سر می‌برند، بالا گرفته است. مهدی کروبی از روز دوشنبه دوم مردادماه به‌دلیل شمار پایین ضربان قلب در بیمارستان بستری شد و تحت عمل جراحی آنژیوگرافی قلب قرار گرفت. روز یکشنبه ۱۵ مرداد، محمدتقی کروبی، فرزند مهدی کروبی، اعلام کرد که ضربان قلب پدرش همچنان پایین است و به‌همین دلیل برای قلب او باتری کار گذاشته شده است.

 

 

خانواده کروبی روز شنبه ۷ مرداد، در بیانیه‌ای از تلاش نماینده وزارت اطلاعات در مختل کردن عامدانه روند درمانى  ​انتقاد کرده و گفته بودند روند درمان به‌دلیل دخالت‌های وزارت اطلاعات نیمه‌‌کاره مانده است.

طی هفته‌های گذشته انتشارخبرها از وضعیت سلامت مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد که از سال ۸۹ در حصر خانگی به‌سر می‌برند، بالا گرفته است. میرحسین موسوی و زهرا رهنورد نیز به گفته‌ی فرزندان‌شان در وضعیت مناسبی قرار ندارند. دختران میرحسین موسوی در مصاحبه‌ای که اخیرا با روزنامه جمهوری اسلامی داشتند از وضعیت نامناسب شرایط حصر و بیماری والدینشان خبردادند. با رسانه‌ای شدن موضوع سلامت محصوران روز سه‌شنبه ۱۷ مرداد، غلامرضا حیدری، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، از تشکیل «کمیته رفع حصر» در این فراکسیون خبر داد. این عضو اصلاح‌طلب فراکسیون امید از محمدرضا عارف، رئیس این فراکسیون انتقاد کرده که چرا به‌شکل جدی پیگیر مطالبه رفع حصر نیست و همین موضوع موجب تشکیل کمیته پیگیری مطالبه رفع حصر در فراکسیون امید شده است. محمدرضا عارف دی‌ماه سال گذشته گفته بود موضوع حصر خانگی رهبران معترض به نتیجه انتخابات سال ۸۸، «روند مثبتی» دارد اما نباید رسانه‌ای شود. او از کسانی بود که می‌گفت نباید موضوع حصر را «چالشی» کرد.

به‌دنبال انتشار خبرهایی از وضعیت سلامت مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، بسیاری از فعالان سیاسی، اجتماعی، تشکل‌های دانشجویی و نمایندگان مجلس خواستار آزادی آنها شد‌ه‌اند.

در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری ۹۶ رفع حصر از مطالبه اصلی حامیان حسن روحانی بود.  حسن روحانی در جریان مبارزات انتخاباتی وعده داد که تلاشش را برای رفع حصر به‌کار می‌گیرد اما این وعده‌ها تاکنون عملی نشده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More