شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هاشمی شاهرودی: مجبور شدم به آلمان بروم

 

محمود هاشمی شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران دلیل مسافرت به آلمان برای درمان را اختلاف نظر پزشکان معالج در مورد بیماریش عنوان کرد اما در عین حال تاکید کرد با اصرار او پروتکل درمانی در آلمان آماده شد تا پیگیری ادامه معالجات وی در ایران قابل انجام باشد.

بستری شدن هاشمی شاهرودی در بیمارستان تخصصی دکتر سمیعی در هانوفر آلمان با حاشیه‌هایی اما همراه بود.

نهاد‌ها و سازمان‌های غیردولتی حقوق بشر ایران، در بیانیه‌ای جمعی، ضمن ارائه‌ی شواهدی معتبر و مستند علیه محمود هاشمی شاهرودی،‌ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران، خواستار محاکمه و مجازات او در چارچوب قوانین بین‌المللی حقوق بشر، ازسوی دولت آلمان شدند.

در این بیانیه تأکید شده است که «او در دوران ریاست خود بر قوه‌قضائیه، طی سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۸، ضمن نقض حقوق بشر، مرتکب جنایاتی بزرگ علیه بشریت در ایران نیز شده است».

به گزارش ایسنا، محمود هاشمی شاهرودی در نشست خبری امروز خود با اشاره به اینکه یک سال است مبتلا به مشکلی در روده بوده، گفت: بعد از مدت‌ها مشخص شد که غده در روده بزرگ است بنابراین به اطبا مراجعه کردم البته دوستان اصرار می‌کردند که برای معالجه به خارج از کشور بروم که من قبول نکردم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: همین اختلاف نظرهای پزشکان موجب شد که هم بستگان و هم پزشکان اصرار کنند که معالجه را در خارج از کشور دنبال کنم که به همین دلیل مدارک پزشکی به خارج از کشور فرستاده شد البته این مدارک به مراکز درمانی که متخصصان ایرانی تاسیس کرده بودند ارائه شد و آنجا مطرح کردند با توجه به این اختلاف نظرها باید برای ادامه معالجه به خارج از کشور بروم.

شاهرودی همچنین به تقدیر از همکاری و هماهنگی دولت و پلیس آلمان در رابطه با آنچه که او تحرکات عناصر سلطنت‌طلب و معاند می خواند پرداخته و گفته: پس از پایان سیر درمانی عفونت و برای رفع آثار داروهای آنتی بیوتیک که نیازمند طی دوره زمانی چند هفته‌ای بود، با نظر پزشکان برای ادامه این روند درمانی به کشور مراجعه کردیم.

این در حالی است که روز دوشنبه ۱۸‌دی ماه فولکر بک، نماینده پارلمان آلمان، گفت که این سیاستمدار حزب سبز آلمان، شکایتی را علیه محمود هاشمی شاهرودی به دادگاه تسلیم کرده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More