شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کشاورزان معترض اصفهانی در مقابل دفتر نمایندگان مجلس، تراکتورها در جاده

 

تجمع اعتراضی کشاورزان اصفهان نسبت به انتقال آب زاینده‌رود به یزد، در مقابل دفتر نمایندگان مجلس در خیابان «جی» اصفهان همچنان ادامه دارد.

در این تجمع، کشاورزان به نشانه اعتراض تعداد دو هزار تراکتور خود را نیز در جاده‌های بیرون شهر گذاشته‌اند.  

به گزارش وبسایت موج‌نیوز، روز شنبه ۱۹ اسفند، کشاورزان با حرکت از مقابل سازمان آب منطقه‌ای اصفهان و پل خواجو به سمت دفتر نمایندگان اصفهان در مجلس در خیابان «جی» رفته و در آنجا تجمع کردند.

معترضان که خواهان رسیدگی به مشکل کم‌آبی، تخصیص حقابه و جاری‌شدن دوباره آب زاینده رود هستند، پلاکاردها و تصاویری از زاینده رود که پر از آب است، با خود داشتند که روی آن نوشته بود:‌«ما زاینده رود را اینگونه می خواهیم».

اعتراض کشاورزان شهر اصفهان که از  دو ماه پیش شروع شده بود، در یک هفته اخیر با حضور در مقابل ادارات مربوطه استان شامل بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها ادامه یافت و به خشونت کشیده شد.

 

 

حسینعلی میراحمدی، دبیر خانه کشاورز شهرستان اصفهان ضمن اشاره به «سوء مدیریت دولت در طرح‌های انتقال آب» و نیز اقدام کشاورزان معترض به آوردن بیش از ۲ هزار تراکتور خود به کنار جاده‌ها گفت: «ضروری است که برای این اعتراضات تدبیری اندیشیده شود».

 

 

اعتراض کشاورزان که از  روز پنج‌شنبه ۱۷ اسفند در اطراف تاسیسات انتقال آب در نزدیکی روستای باقرآباد، از توابع ورزنه واقع در شرق اصفهان آغاز شد. آنان به انتقال آب زاینده‌رود به یزد اعتراض کردند.

براساس ویدیوهایی که از این تجمعات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، کشاورزان شرکت‌کننده در این تجمع اعتراضی علیه دولت حسن روحانی، شعارهایی سر دادند. همچنین شعارهایی مانند «مرگ بر مسوولان بی غیرت» و نیز «نترسید نترسید؛ ما همه با هم هستیم»، «مسوول بی‌لیاقت، خجالت، خجالت» سر داده شد.

از سوی دیگر خبرگزاری دولتی ایرنا مدعی شده که « تعدادی از کشاورزان معترض قصد تخریب تاسیسات انتقال آب زاینده‌رود به یزد را داشتند که نیروی انتظامی با استفاده از گاز اشک‌آور مانع از آن شد».

در جریان این تجمعات نیروهای امنیتی با کشاورزان درگیر شده که منجر به زخمی‌شدن تنی چند از معترضان شده است.

 

 

حیدرعلی عابدی، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفته که عقب‌افتادن پروژه «تونل سوم کوهرنگ و بهشت آباد» توسط وزرات نیرو برای تامین آب آشامیدنی اصفهان و یزد باعث شده که مسولان از حقابه کشاورزان اصفهان آب بردارند و به یزد منتقل کنند. او برای حل موقتی این بحران پیشنهاد داده تا «موجودی آب به نسبت نیاز بین یزد و کشاورزان اصفهانی تقسیم شود».

بحران آب در ایران  روز به روز حادتر شده و هر از چندگاهی باعث بروز تنش‌هایی در مناطق کم‌آب کشور می‌شود. مشکلات زیست‌محیطی مانند خشکسالی و نیز شیوه مدیریت منابع آب کشور از دلایل بروز بحران آب در ایران محسوب می‌شوند.

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More