شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

برتری ايران مقابل الجزاير در بازی تدارکاتی در اتریش

 

دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و الجزایر در اتریش با برتری ۲-۱شاگردان کارلوس کی‌روش خاتمه یافت.

تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضوری قدرتمند دررقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آماده می کند سه‌شنبه شب، ۷ فروردین (۲۷ مارس) در یک بازی دوستانه و تدارکاتی که در ورزشگاه «مرکور آره‌نا» شهر گراتس اتریش برگزار شد، مقابل الجزایر به پیروزی ۲-۱ رسید تا یوزهای ایرانی با این نتیجه، ضمن عبور از سد جنگجویان صحرا به نخستین برد خود در سال جدید نیز دست یابند.

تیم ملی ایران دراین بازی با ترکیب علیرضا بیرانوند، وریا غفوری، پژمان منتظری، محمدرضا خانزاده، سعید آقایی، سعید عزت اللهی، کریم انصاری فرد، احسان حاج صفی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی وارد زمین شد.

نیمه اول دیدار با برتری تیم ایران آغاز شد و ترکیب هجومی که کارلوس کی‌روش روانه میدان کرده بود کمک زیادی به پیشروی بازیکنان تیم ملی کرد. درحالی‌که هنوز یازده دقیقه از آغاز بازی گذشته بود، سردار آزمون که پس از رهایی از مصدومیت دوباره در ترکیب تیم ملی حاضر شده است با ضربه سر که از داخل محوطه جریمه الجزایر زده شد قفل دروازه حریف را گشود و تیم ایران را در این بازی پیش انداخت.

در ادامه، باز این تیم ملی ایران بود که توپ و میدان را در اختیار داشت و در دقیقه ۱۹ روی غفلت خط دفاعی الجزایر و تیزهوشی مهدی طارمی و ضربه این بازیکن به گل دوم رسید تا با این گل برتری کامل خود را به الجزایر دیکته کند.

پس از این گل، الجزایر که در ترکیب خود از وجود بازیکنان سرشناسی چون ریاض محرز و هلال سودانی و بغداد بونجاح سود می‌برد، برای جبران گل‌های خورده روی دروازه ایران حمله‌ور شد که این حملات راهی به دروازه علیرضا بیرانوند پیدا نکرد و نیمه اول با برتری ۲ به صفر ایران خاتمه یافت.

با آغاز نیمه دوم، کارلوس کی‌روش، مسعود شجاعی، کاپیتان باتجربه تیم ملی را به بازی فراخواند تا با حضور این بازیکن، کهنه‌کار کمربند خط میانی تیم ملی محکم‌تر شود و بازی‌سازی شجاعی باعث شد تیم ملی الجزایر نتواند میانه میدان را در دست گیرد.

در ادامه این نیمه، الجزایری‌ها که خوردن دو گل را هنوز باور نداشتند برای رسیدن به گل نخست حملات زیادی را روی دروازه ایران تدارک دیدند که در یکی از این حملات در دقیقه ۵۶ و روی خروج اشتباه علیرضا بیرانوند، دروازه بان تیم ملی ایران، و ضربه سر دقیق فاروق شافعی به گل نخست خود دست یافتند.

پس از این گل، الجزایر همچنان تیم برتر میدان بود و روی ارسال‌ها از دو جناح  به چندین فرصت گلزنی دست یافت که این حملات با بی‌دقتی مهاجمین این تیم و هوشیاری خط دفاع و دروازه‌بان تیم ایران ثمری برای شاگردان رباح ماجر دربر نداشت و الجزایر در این مسابقه تنها به یک گل رسید و در نهایت با شکست ۲-۱ زمین بازی را ترک کرد.

  • کی‌روش: بازیکنان داخل ایران برای حضور در جام جهانی آماده نیستند

کارلوس کی‌روش، در نشست خبری پس از بازی با الجزایر در مصاحبه با خبرنگاران با ابراز رضایت از پیروزی مقابل الجزایر، یکی از تیم‌های قدرتمند قاره آفریقا گفت: «آزمایش بسیار خوبی برای تیم ملی ایران در برابر یک تیم بسیار خوب بود. الجزایر از بازیکنان حرفه‌ای در ترکیب خود سود می‌برد و آن‌ها توانایی این را دارند که بازی را به سرعت تغییر دهند. می‌خواهم از رباح ماجر و فدراسیون فوتبال الجزایر به خاطر انجام این مسابقه تشکر کنم».

وی در پاسخ به سئوالی درباره نتایج دو بازی دوستانه با تونس و الجزایر اظهار داشت: «بازی‌های دوستانه مقابل تیم‌هایی مانند تونس و الجزایر دو نتیجه برای ما داشت. یا می بریم یا یاد می‌گیریم. من خیلی شفاف این مسئله را می‌گویم، به هیچ عنوان بازیکنان داخل ایران برای حضور در جام جهانی آماده نیستند و آن‌ها به برنامه آماده‌سازی ویژه‌ای در چهل روز آینده برای جام جهانی نیاز دارند تا خود را به سطح مطلوب برسانند».

سرمربی تیم ملی ایران تصریح کرد: «ما از حالا ۴۰ روز زمان داریم. اکنون زمانی است که باید تصمیم بگیریم. فردا دیر است و تمرینات و مسابقات داخل ایران برای بازیکنان ما کافی نیست. هر مربی که بگوید این حرف درست نیست، دروغ می‌گوید و حقیقت را از شما پنهان می‌کند. من از مسئولان ورزش و فوتبال ایران سئوال می‌کنم، اکنون چه چیزی برای شما اهمیت دارد؟ لیگ برتر یا جام جهانی؟ این وظیفه من است که حقایق را بازگو کنم، این یا همه چیز است یا هیچ چیز».

همچنین درچارچوب بازی‌های دوستانه‌ای که سه‌شنبه شب در نقاط مختلف دنیا برگزار شد دو تیم اسپانیا و مراکش هم‌گروه‌های ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مقابل حریفان خود پیروز شدند. تیم ملی اسپانیا در مادرید، مهمانش تیم ملی آرژانتین را با نتیجه پرگل ۶-۱ درهم کوبید و برای رقبای نامدارش در جام جهانی خط و نشان کشید و مراکش نیز برابر ازبکستان ۲ بر صفر به برتری رسید. تیم ملی پرتغال نیز دوشنبه شب در مصاف با مهمانش تیم ملی هلند تن به شکست سنگین ۳ بر صفر داد.

 

گفتگو با محمد تقوی درباره بازی فوتبال ایران و الجزایر

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More