شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ایران مذاکره محرمانه با آمریکا در عمان را تکذیب کرد  

 

وزارت امور خارجه ایران با انتشار اطلاعیه‌ای، صحبت‌های یک نماینده مجلس درباره مذاکره مخیفانه ایران و آمریکا در عمان را تکذیب کرد.

پیش‌تر جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مشهد در مجلس، گفته بود علی‌رغم مخالفت رهبر جمهوری اسلامی، «خبر موثق داریم که کارشناسان وزارت‌خارجه در عمان مشغول مذاکره با همتایان آمریکایی خود هستند».

او همچنین گفته بود: «عمان تبدیل به خلوتگاهی برای آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها شده است و از این طریق، سعی دارند تا به ایران دسترسی پیدا کنند.»

وزارت خارجه ضمن واکنش به این اظهارات، اعلام کرده است: «برقراری تماس و مذاکره با دولت آمریکا و نیز انجام مذاکره با طرف‌های آمریکایی در یکی‌از کشورهای همسایه، غلط و بی‌اساس است و به‌شدت تکذیب می‌شود.»

در این اطلاعیه وزارت امور خارجه، بر پیروی این وزارت‌خانه «در تمام سطوح و ارکان مدیریتی و کارشناسی» از سیاست‌های آیت‌الله خامنه‌ای تاکید شده و آمده است که این وزارت‌خانه  قطعا گامی فراتر یا عقب‌تر از «‌اوامر» رهبر ایران برنخواهد داشت.

وزارت امور خارجه در بخشی از اطلاعیه خود بر «‌بی‌فایده بودن» هر نوع مذاکره با دولت آمریکا تاکید کرده و دولت دونالد ترامپ را «‌قانون‌گریز و ضد ایران» خوانده است.

 آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران،  روز ۲۲ مرداد ماه در یک سخنرانی عمومی، ضمن رد مذاکره با آمریکایی‌ها گفته بود: «ما فقط وقتی می‌توانیم وارد بازی خطرناک مذاکره با آمریکا شویم که از لحاظ اقتصادی و سیاسی و فرهنگی به اقتدار مورد نظرمان برسیم و فشارها و هوچی‌گری‌های او نتواند در ما تأثیر بگذارد؛ اما در حال حاضر، مذاکره قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود و ممنوع است.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More