شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رومانی با اعلام خودکشی قاضی منصوری، پرونده او را بست

 

دستگاه قضایی رومانی اعلام کرد که غلامرضا منصوری، قاضی پیشین جمهوری اسلامی ایران، با پرتاب خود از طبقه پنجم هتل محل اقامتش، خودکشی کرده است.

دادستانی بخارست، با مختومه اعلام کردن پرونده مرگ منصوری در این هفته، روز جمعه، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که منصوری تنها مشتری این هتل بوده است.

در این بیانیه آمده است: «او از طبقه پنجم، از طریق راه‌پله‌ها به ارتفاع ۲۰ متر، پایین افتاد و پس از برخورد با طبقه همکف در دم جان باخت.»

دادستان‌ها اعلام کردند که منصوری اتاق خود را در طبقه ششم ترک کرده و امور مربوط به ترک هتل را نیز انجام داده بود.

آنان اضافه کردند: «او سپس با آسانسور به طبقه پنجم می‌رود و خود را پرت می‌کند.»

یک هفته پیش از مرگ منصوری، سازمان گزارشگران بدون مرز، شکایتی را علیه او در آلمان، جایی که منصوری پیش از رومانی در آن به سر می‌برد، طرح کرده بود. این سازمان، منصوری را مسئول زندانی و شکنجه شدن ۲۰ روزنامه‌نگار دانسته بود.

پیشتر در اوایل تیرماه، دادستانی بخارست درباره نتایج کالبدشکافی غلامرضا منصوری، اعلام کرد مرگ این قاضی پیشین دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران «غیرطبیعی» بوده و در اثر جراحت ناشی از برخورد با سطحی سخت روی داده است.

خبر سقوط منصوری۵۲ ساله از طبقات یک هتل در بخارست و سپس مرگ او، اولین بار از سوی پلیس رومانی در خردادماه منتشر شد.

او در ایران به اتهام دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه در پرونده ویلاهای کلاک در لواسان، تحت پیگرد قضایی قرار داشت و قرار بود رومانی درخواست تهران برای بازگرداندن او را بررسی کند.

منصوری همچنین قاضی پرونده‌هایی چون سعید حنایی، بازداشت جمعی روزنامه‌نگاران و توقیف روزنامه‌ شرق، دختران خیابان انقلاب و پرونده مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی بود و از سوی گروه‌ها و سازمان‌های حقوق بشری در اروپا به نقض حقوق بشر متهم شد.

در ماه‌های اخیر، پرسش‌های زیادی درباره چگونگی مرگ او مطرح شده بود. جسد منصوری بالاخره پس از بازگشت به ایران، در اواسط مرداد در مشهد دفن شد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More