شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
درپی اخبار تجاوزها به ۴۱ دختر ایرانشهری

مولوی عبدالحمید: دختران ایرانشهری بدون ترس شکایت کنند

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان از دختران ایرانشهری که مورد تجاوز و تعرض قرار گرفته‌اند خواست که بدون هیچ‌گونه نگرانی و ترس از جان خود، شکایت کنند.

مولوی عبدالحمید، ۲۸ خردادماه، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، با اشاره به مسأله ترس دختران از خانواده یا جامعه، آن‌ها را بی‌گناه دانست و تأکید کرد از آن‌جایی که این مسأله تجاوز به عنف بوده، در نتیجه آن‌ها گناهکار نیستند و هیچ‌کسی حق ندارد با آن‌ها بدرفتاری کند.

مولوی محمد طیب ملازهی امام جمعه  شهرستان ایرانشهر در خطبه‌های نماز عید فطر از تجاوز به ۴۱ دختر در این شهرستان خبر داد.  این خبردر رسانه‌‌های اجتماعی به شکل وسیعی بازتاب پیدا کردو مردم سیستان و بلوچستان به آن واکنش نشان دادند.

او گفته‌ بود که بسیاری از قربانیان از ترس رسانه‌ای شدن جزئیات و نامشان و برای آنچه آنها حفظ آبرویشان نامیده‌اند این موضوع را مسکوت گذاشته‌اند.

 

دادستان‌کل کشور خبر تجاوزهای اخیر در ایرانشهر را «کذب» دانست

محمدجعفرمنتظری، دادستان کل کشور

 

هم‌زمان، محمدجعفرمنتظری، دادستان کل کشور ضمن رد خبر تجاوز به تعدادی از زنان در ایرانشهر، گفت که عامل انتشار این «اخبار کذب» مورد تعقیب قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمدجعفرمنتظری، روز دوشنبه ۲۸ خردادماه، ضمن اعلام پی‌گیری موضوع «ادعای تجاوز به زنان در ایرانشهر» در دادستانی‌کل و مراجع قضایی استان سیستان‌و‌بلوچستان، گفت که «مطابق اعلام مقامات قضایی محلی و دادستانی مرکز استان سیستان‌وبلوچستان و بررسی‌هایی که بنده به‌عمل آوردم، موضوع به این ترتیبی که مطرح شده، تکذیب می‌گردد».

او با اشاره به ثبت شکایت «ازسوی دو یا سه نفر از بانوان» افزود که «باید دید موضوع در چه حدی و به چه کیفیتی بوده است و آیا شکات به شکایت خود باقی هستند یا خیر؟»

 

نماینده مجلس از احتمال ارتباط متهم تجاوز در ایرانشهر با منابع قدرت خبر داد

 

این درحالی است که طیبه سیاوشی، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از احتمال ارتباط متهم پرونده تجاوز در ایرانشهر، با منابع قدرت خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سیاوشی روز دوشنبه ۲۸ خرداد، با اشاره به خبر تجاوز به زنان در ایرانشهر گفت: «تاکنون جزئیات موضوع مشخص نشده است و براساس پی‌گیری‌های من از منابع غیررسمی، امام‌جمعه اعلام کرده این فرد از پایگاه قدرت و مالی برخوردار است».

این عضو فراکسیون زنان مجلس، با تأکید بر ابهام در ابعاد ماجرا افزود که قرار است روز سه‌شنبه ۲۹ خردادماه، این موضوع در صحن علنی مجلس مطرح شود.

مولوی محمد طیب ملازهی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در خطبه نمازجمعه ۲۵ خرداد، مصادف با عید فطر، از تجاوز به ۴۱ زن در ایرانشهر خبر داد. این خبر موجب اعتراض شهروندان شد و آنان با برگزاری یک راهپیمایی خواستار دستگیری و محاکمه متهمان شدند. روز یکشنبه ۲۷ خرداد، در پی انتشار خبر «تجاوز به ۴۱ دختر در ایرانشهر»، یک مقام آگاه که نخواست نامش فاش شود، به وب‌سایت «ایران‌اینترنشنال» گفت که «درپی دستگیری عامل اصلی متهم به  تجاوز به دختران ایرانشهر، دو متهم دیگر نیز ازسوی بزرگان این منطقه شناسایی و تحویل مقامات قضایی شدند».

 

بررسی آخرین خبرها در مورد تجاوز به ۴۱ دختردر ایرانشهر با علی شیرازی
گفت‌وگو با عبدالستار دوشوکی و حسین قاضیان در رابطه با تجاوز به ۴۱ دختر درایرانشهر
تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More