شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزارت صمت: ظرفیت استخراج سالیانه رمز ارز در ایران ۶۶۰ میلیون دلار است

وزارت صمت، از صدور ۱۳۸۰ مجوز برای استخراج ارز دیجیتال خبر داد و سهم ایران در استخراج این ارز در جهان را هفت‌ونیم درصد ذکر کرد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در گزارشی اعلام کرد که  از ۲۸ آبان سال گذشته تا پایان دی ماه امسال ۱۸۷۰ مورد ثبت نام برای صدور مجوز استخراج رمز ارز انجام شده است.

بر اساس این گزارش برای ۱۳۸۰ تقاضا مجوز صادر شده که مجموع ظرفیت آنها ۷۶ میلیون تراهش بر ثانیه (عملکرد ماینر یا دستگاه استخراج ارز) است.

وزارت صنعت مصرف برق این دستگاه های دارای مجوز را ۱۷۰۰ مگاوات ذکر کرده است.

به جز فعالیت دستگاه‌های دارای مجوز گزارش هایی نیز درباره استخراج ارز دیجیتال در مرغداری‌ها یا دیگر مراکزی که از برق ارزان استفاده می کنند هم منتشر شده است.

وزارت صنعت ایران در این گزارش میزان استخراج سالیانه رمز ارز در دنیا را ۹۷۰۰ میلیون دلار و ظرفیت استخراج سالیانه رمز ارز در ایران را ۶۶۰ میلیون دلار، معادل ۷/۵ درصد کل کشورها تخمین زده است.  

ارزان بودن برق در ایران یکی از دلایل علاقه برای استخراج ارز دیجیتال اعلام شده است.

 یکی از دلایل فشار به شبکه برق و قطع برق شهرهای ایران در هفته های گذشته مرکز بزرگ استخراج ارز دیجیتال (بیت کوین) در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اعلام شده که در اختیار چینی هاست.

محمدحسن رنجبر، رییس هیات مدیره شرکت گروه توسعه سرمایه گذاری ایران و چین، ( فارم رفسنجان ) اما این گزارش ها را رد کرده و گفته بود که برق به این مرکز ده برابر گران‌تر از صنایع فروخته می‌شود.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More