شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شهردار لندن و رهبر حزب کارگر بریتانیا، خواستار استعفای بوریس جانسون شدند

 

صادق خان، شهردار لندن و جرمی کوربین رهبر حزب کارگر بریتانیا، خواستار استعفای بوریس جانسون، وزیر امور خارجه بریتانیا شدند.

شهردار لندن گفته که «بوریس جانسون در انجام وظایف دیپلماتیک خود کوتاهی کرده است.»

به گزارش بی‌بی‌سی‌جهانی، درخواست استعفای بوریس جانسون در پی اظهارات«اشتباه» اخیر وی در مورد نازنین زاغری- راتکلیف، شهروند دوتابعیتی ایرانی- بریتانیایی زندانی در ایران، صورت گرفته است.

از سوی دیگر رویترز گزارش داده که بعضی از وزرای بریتانیا از جمله «مایکل گوو» وزیر محیط زیست، در حمایت از بوریس جانسون اعلام کرده‌اند که وزیر امور خارجه انگلیس کارش را خیلی خوب انجام داده  و دلیلی بر استعفای وی نمی‌بینند.»  

وزیر خارجه بریتانیا چهارشنبه ۱۰ آبان و در جریان نشست کمیته امور خارجی پارلمان این کشور درباره نازنین زاغری گفته بود زمانی‌که وی بازداشت شد، «در حال آموزش روزنامه نگاران در ایران» بوده است.

فشارها در انگلیس روی بوریس جانسون بالا گرفته و از وی خواسته شده تا از سمتش استعفا دهد.

شهردار لندن گفته که «همسر نازنین در ۱۸ ماه گذشته در «کمپین آزادی نازنین زاغری» تمام تلاش خود را در راستای آزادی وی کرده است.»

به گفته شهردار لندن، این در حالی است که سخنان بوریس جانسون «حساسیت دوباره مقامات قوه قضاییه را بر روی پرونده نازنین بازگردانده است.»

وی تاکید کرده که آقای جانسون «اشتباه بزرگی در این زمینه مرتکب شده است.»

صادق خان از جانسون خواست بابت این «اشتباه بزرگ» عذرخواهی کند.

روزنامه دیلی تلگراف روز سه‌شنبه ۱۶ آبان ماه در گزارشی در این مورد نوشت: «نازنین زاغری- راتکلیف که به اتهام توطئه علیه حکومت ایران در زندان این کشور بسر می‌برد قرار است به خاطر سخن اشتباهی که وزیر خارجه در مورد وی در گزارشی به کمیته امور خارجی پارلمان بریتانیا بیان کرده است دوباره دادگاهی شود.»

از سوی دیگر وزیر امور خارجه بریتانیا، روز شنبه ۲۰ آبان اعلام کرده است که قبل از سفر به تهران در حال آماده سازی یک بسته پیشنهادی به منظور کاهش تنش و بهبود روابط میان بریتانیا و ایران است.

برخی از روزنامه‌های انگلیسی خبر داده‌اند که «این بسته پیشنهادی می‌تواند زمینه را برای آزادی نازنین زاغری در ایران فراهم کند.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More